Crònica

La sinceritat expressiva de Judit Neddermann

La cantautora maresmenca va presentar el seu tercer disc, 'Nua', a la sala Luz de Gas de Barcelona el passat 4 de maig

«Nua» de Judit Neddermann, cançó per cançó

| 07/05/2018 a les 18:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Judit Neddermann, Luz de Gas, crònica, judit neddermann, Nua
Neddermann en concert aquest divendres
Neddermann en concert aquest divendres | Elisabet Mateu
Jove. Promesa. Emergent. Amb projecció. Aquells adjectius que acompanyen els inicis de tots els projectes musicals ja són història per a Judit Neddermann. Encara no ha arribat a la trentena, però d'experiència musical no n'hi falta, i així ho va demostrar el passat 4 de maig a la sala Luz de Gas, a l'estrena del seu tercer disc, Nua (Satélite K, 2018), a Barcelona.

Amb el cartell d'entrades exhaurides –l'aforament de l'espai del carrer Muntaner és de 400 localitats–, encara hi havia gent que provava sort a la porta per si hi havia alguna possibilitat de no perdre's el concert. 

Després de la bona rebuda a Girona (el passat 13 d'abril en el marc del festival Strenes), Barcelona no va ser menys. La cantautora maresmenca va presentar totes les cançons del nou àlbum, combinades amb altres de la seva discografia. Sorpresa i somrient, la cantant va deixar el micro a l'aire mentre la gent corejarava temes nous com "Vinc d'un poble", "21" o la ja imprescindible "Mireia". 

Neddermann en concert aquest divendres Foto: Elisabet Mateu


Neddermann és natural i sincera en les seves cançons, a dalt i a baix de l'escenari. Canta a les persones i la vida mateixa, i connecta amb el públic a cada compàs. Es van viure moments tendres i familiars: va ser l'aniversari del seu avi i li va dedicar "Voldria que fossis aquí", també a la seva germana Mireia i a una cosina que li va lliurar unes flors en acabar l'estrena.

Al concert va mostrar diverses facetes sonores de la seva cançó-pop, amb un inici innovador i de textures atmosfèriques amb "Nua", "Em diràs adéu" i "Els ocells". I també els aires brasilers de "Vai vai vai" i "Nelita", la seva admiració i aproximació cap a l'arrel ("El galgo viene", "Despedida") i la duresa vers la impunitat policial amb el clam més reivindicatiu de la seva obra ("No volem més cops").

La cantant i compositora de Vilassar de Mar es va acompanyar d'una banda de luxe formada per Kathy Sey (veus), Dídak Fernández (bateria i percussions), Pau Figueres (guitarres, i també productor del disc), Adri González (piano) i la solvència de Tito Bonasera (baix), que va aprendre's el repertori en un dia amb una professionalitat envejable. 

Mil i un projectes i tres discos propis avalen Neddermann com una de les veus de la cançó del moment. I també els directes, perquè té una atapeïda agenda de concerts aquest estiu.

Neddermann en concert Foto: Elisabet Mateu


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais