estrenes

Telepredicadors ens convida a «Cafè, copa i puro»

Els de Marratxí practiquen un rock guitarrer i desenfadat al seu primer senzill

| 13/05/2018 a les 20:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Telepredicadors, estrenes
Telepredicadors
Telepredicadors | Arxiu Telepredicadors
El grup capitanejat per Joan Miquel Riera prepara la sortida del seu primer àlbum homònim, Telepredicadors (La Cúpula Music, 2018), un disc elaborat a foc lent i que culmina una etapa vital i musical de l'autor, de gairebé sis anys.

Telepredicadors (La Cúpula Music, 2018) és el resultat d'un procés de transformació del projecte de Joan Miquel Riera. Sota aquest nom havia editat el seu primer disc, Catàleg de somnis (Ona Digital, 2007), amb producció del pianista Miquel Brunet. Després d'una etapa una mica fosca ha trobat nous companys de viatge fins a formar la nova banda. El seu líder explica: "Té la seva història, aquests anys vaig ser seleccionat dues vegades consecutives al certamen de cantautors de Salitja. Presentàrem una cançó amb la banda. Quan vam ser a l'escenari vaig estar més temps xerrant que tocant. Els companys em deien que podria ser telepredicador, que vendria una gelera a un esquimal [Riu], i així va quedar".

El seu primer disc, homònim, ha estat enregistrat amb la supervisió de Carles i Damià Tejedor als estudis La Caja del Ruido a Lloret. Està previst que surti al setembre. El primer senzill, "Cafè, copa i puro", apel·la a aquell moment de satisfacció després de la feina ben feta. Riera conclou: "És aquesta pràctica molt nostra, el fnal d'unes noces, d'una celebració, el que estic fent després d'un procés personal llarg, descordar-me els calçons, la corbata... El que ens queda és disfrutar, disfrutar de fer música, sense esperar més que els convidats a les noces disfrutin també com nosaltres".
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais