Actualitat

Els cantautors tampoc callen

En el marc del col·lectiu No Callarem, el món dels cantautors s'uneix per presentar un videoclip de denúncia a les repressions de l'Estat

Sílvia Tomàs, Opoloh, Sisu, Mateoólika, Ual·la i Lidia Uve són alguns dels músics que apareixen a la cançó

No Callarem, el món cultural s'organitza a favor de la llibertat d'expressió

| 21/05/2018 a les 11:45h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Paradoxus Luporum, Sílvia Tomás, Opoloh, No Callarem, Perseguides, Sisu
Captura del videoclip
Captura del videoclip | Arxiu de l'artista
"Perseguidas" és la nova cançó col·lectiva que sorgeix de la campanya de No Callarem, en aquesta cas de la mà de Sílvia Tomàs, Opoloh, Sisu, Mateoólika, Ual·la, Lidia Uve, El Sobrino del Diablo i Paradoxus Luporum. Els cantautors s'han unit per reivindicar la llibertat d'expressió i denunciar la repressió de l'Estat espanyol. "Sentíem la necessitat de no quedar-nos callats davant tot el que està passant", explica Sílvia Tomás.



El videoclip, enregistrat als galliners de Can Fenosa i Can Tonal (al Barcelonès), també ha tingut la col·laboració d'altres músics, ballarins i ballarines, una actriu, tècnics de so i vídeo i una poeta (Sònia Moll). D'altra banda, la lletra de "Perseguidas" divideix la cançó en dues parts: la primera està cantada entre Sílvia Tomàs i Opoloh, i la segona, més propera al rap, és on apareixen les veus de tots els altres artistes. La cantautora Sílvia Tomás detalla que els cantautors rapegen per solidaritzar-se amb el món del hip-hop arran del casos de Valtonyc o Pablo Hasél

La campanya naixia de la iniciativa de Sílvia Tomás, que en una primera instància tenia pensat col·laborar en el projecte "Los Borbones són unos ladrones" iniciat per Pau Llonch. Finalment, la cantant va decidir realitzar un projecte a part que impliqués artistes dedicats a la música d'autor. "Dins la perspectiva de l'art i el món dels cantautors, també ens veiem greument afectats per totes les decisions de l'estat", etziba la cantant.

La cantant assegura també que el missatge llançat amb aquest videoclip no ha passat per cap mena de filtre: "No hi ha hagut cap mena d'autocensura durant la gestació del projecte. En aquest sentit, hem anat més amb compte amb les normes de Youtube que amb el que ens pugui arribar a dir l'Estat. El missatge és clar i contundent i n'assumim els possibles riscos".
 

Sònia Moll durant l'entregistrament del videoclip. Foto: Arxiu de l'artista


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais