actualitat

Cap de setmana amb la psicodèlia de Trau

El quartet tocarà en directe demà 25 de maig a Caldes de Montbui i dissabte 26 a Sant Boi de Llobregat

Parlem amb el grup santboià, que va estrenar el seu segon àlbum el passat 16 de març

| 24/05/2018 a les 21:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Trau, actualitat, concerts
Trau
Trau | Júlia Quintana
La psicodèlia dels seixanta i dels setanta inundarà Caldes de Montbui i Sant Boi de Llobregat aquest cap de setmana, ja que Trau desembarcarà amb força en aquests municipis. El quartet santboià, guanyador del Sona9 2014, va estrenar el passat 16 de març el seu segon àlbum, Dones i homes del cap dret (Satélite K, 2018), i ara els toca presentar-lo pel territori.

Aquest divendres 25 de maig serà el torn de Caldes de Montbui, que celebra el concert solidari de Sam Sam Sona2, en què participaran també Marc Parrot, Pantaleó i Roba Estesa, entre molts altres grups. L'endemà, el dissabte 26 de maig, Trau actuarà al seu Sant Boi natal dins el Causoundboi Fest, on també es podrà veure Smouking Souls o Dr. Calypso

Per anar fent boca, deixem que Trau obrin el nou disc. Els preguntem sobre el treball, les expectatives que tenen i sobre el seu mètode.

A Dones i homes del cap dret heu seguit apostant conscientment per la mateixa línia?
Xavi Artigas: "La idea inicial ja era més o menys seguir igual. L’única cosa que hem canviat respecte al primer disc ha estat l’excessiva durada de les cançons, pel nostre gust".
Pau Torrens: "Les lletres les escric de manera espontània en una llibreta i després faig puzzles. Aquesta vegada quan vam entrar a enregistrar el disc hi havia cançons que encara no tenien lletra i vam haver de córrer".

Hi ha algun element creatiu que vinculi les noves cançons entre si?
X.A: "Crec que aquest segon disc és més descriptiu que l’anterior. En algunes cançons parlem de la mort però també de la paternitat, que darrerament ens ha tocat molt de prop".
P.T: "Sobretot, les cançons d’aquest nou treball parlen de la necessitat d’evadir-se i de crear un món imaginari. A més, al tema “Beneit del cabàs” parlem de les grans dificultats de tenir una banda i de les complicacions per poder tirar endavant. Hi ha molta gent que no s’imagina el que representa mantenir un grup".

Sou vosaltres aquestes dones i homes i orgullosos, doncs?
X.A: "Sí, tot i que hem canviat l’ordre del vers tradicional, per posar les dones davant. En música hi ha molts grups masculins i estereotips. Per exemple, a la baixista Núria Bòtia sempre li pregunten si és la cantant. I també va lligat amb la portada, amb un home i una dona que miren per sobre d’un mur. Volíem plasmar el fet de mirar una altra realitat, de desobeir".

Quines expectatives teniu amb el segon? Espereu vendre discos?
P.T: "Amb el canvi de management hem arribat tard als festivals d’estiu, però picarem pedra als circuits d’hivern. Esperem crítiques collonudes i que el boca-orella funcioni. En els temps que corren no esperem vendre discos... Seria guai que a la gent que admirem i que és important per a nosaltres els agradi el disc, com Lluís Gavaldà, Adrià Puntí o Núria Graham... Seria una victòria aconseguir que l'escena musical ens respecti". 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais