Discos

Ginestà, El Senyor Peix i Destemps entre els discos de la setmana

Bengalah, Com Sona? i Urra també figuren a la llista de novetats discogràfiques

| 15/06/2018 a les 15:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, discos, Ginestà, El Senyor Peix, Destemps, Bengalah, Com sona?, Urra
Ginestà
Ginestà | Arxiu del grup
Aquests són els sis discos que conté el setmanari EDR de la setmana, novetats discogràfiques perquè encaris el divendres amb noves cançons.

Destemps
Mentides per fardar (RGB Suports, 2018)


Guitarres descarades, lletres de carrer i melodies addictives. En tres paraules, rock'n'roll. Transmetent contagiosa vitalitat, la banda es presenta amb una col·lecció de deu cançons plenes de riffs enèrgics i versos directes. Amb la producció de Marc Martín, Destemps celebra la vida rockera en un disc on també hi ha lloc per a la crítica social, la reflexió i el desamor. Sense artificis. Sense més pretensions. Només és rock'n'roll –que dirien els Stones–, però els agrada. I es nota.

Ginestà
Neix (autoeditat, 2018)


Ginestà és un nou grup en l’escena musical catalana. El seu primer disc, Neix, ha estat enregistrat a La Atlántida Estudio (Poblenou, Barcelona), i hi plantegen cançons fresques que oscil·len entre el folk, la cançó protesta i el pop, factor musical que combinen amb lletres al voltant de les lluites quotidianes sense perdre la màxima de la tendresa.

Com Sona?
Kaixes (MiniPool, 2018)


Kaixes és el nou treball discogràfic del grup per a infants Com Sona? El disc recull les cançons del seu espectacle teatral homònim, que musicalment és una barreja eclèctica entre música popular i cançó d'autor. Cada cançó esdevé un joc a través del teatre d'objectes, on els instruments tenen un paper protagonista.

Bengalah
Under Surface (Satélite K, 2018)


Under Surface és el primer treball discogràfic de Bengalah: nou temes instrumentals amb una mescla inclassificable de pop instrumental, ambient, jazz, electrònica i músiques d’arrel. Melodies minimalistes, loops de percussió i pinzellades de cinemàtica. Les cançons s’inspiren i parlen de les cultures primitives i les seves increïbles adaptacions al planeta terra, reivindicant uns coneixements mil·lenaris de respecte i connexió amb el medi, que estan desapareixent sota una nova cultura basada en l'eficiència i el control.

Urra
Volem (RGB Suports, 2018)


Urra és una banda de rock electrònic creada l'any 2011. Després d'editar l'EP Colores (RGB Suports, 2012), el 2017 van participar al concurs de maquetes Sona9 amb Volem, una proposta que defensa el rock, bases electròniques i melodies pop profundes, ballables i contundents. Volem és un pas endavant de present i futur per esprémer arreu.

El Senyor Peix
Ballem el món (Picap, 2018)


El Senyor Peix és un grup nascut a Malgrat de Mar (el Maresme) que s'estrena discogràficament amb Ballem el món, un disc fet amb molta intensitat, dedicació i esforç. Aquest àlbum està pensat per connectar amb persones de diferents cultures i ètnies a través de la música. Amb Ballem el món, El Senyor Peix convida a gaudir del seu ball, la seva festa i la seva bogeria. Tot això sense deixar de banda els sentiments i la protesta.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais