Efemèrides

50 anys de cançons catalanes a Alemanya

El festival Burg Waldeck va acollir les cançons de Pi de la Serra i Ovidi Montllor

Va ser el festival de cançó no comercial més important d'Europa

| 16/06/2018 a les 12:31h
Especial: Efemèrides
Arxivat a: Enderrock, Pi de la serra, Ovidi Montllor, efemèrides, Alemanya
Del 12 al 17 de juny de 1968 es va celebrar a Hunsrück, a prop de Frankfurt, la cinquena edició del Chanson Folklore Internacional de Burg Waldeck, considerat el festival més important d’Europa de cançó no comercial.

A l’edició de fa 50 anys hi van acudir cantants d’arreu del món com Phil OchsOdettaJohn PearseFranz Josef DegenhardtWalter Mossmann o Wolf Biermann, entre d’altres. També hi van ser Francesc Pi de la Serra i Ovidi Montllor, així com Joan Esteller. Músic i periodista establert a Alemanya, Esteller formava part del duet Joan i José, amb el qual va gravar diverses cançons en català i castellà.



Es recorda l’edició de 1968 del festival perquè els mateixos cantants van plantejar la reivindicació d’una cançó més compromesa. Els cantants catalans hi van ser molt ben rebuts.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais