Actualitat

Enderrock rep el reconeixement a 25 anys de trajectòria a la Nit de les Revistes i la Premsa en Català

La Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals va celebrar la XVIII edició d'aquesta gala

| 28/06/2018 a les 11:40h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, premis, actualitat, corporatives, appec, enderrock
Lluís Gendrau recull el reconeixement pels 25 anys d'Enderrock
Lluís Gendrau recull el reconeixement pels 25 anys d'Enderrock | Jordi Play
Aquest dimecres es va celebrar una nova edició de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català. Entre els guardonats d'aquest any hi ha el Setmanari de l’Alt Empordà, el digital Eltravesser.cat, la revista El Món d’Ahir, la periodista Patrícia Plaja, el programa FAQS de TV3 i el diari escocès The National.

També van rebre reconeixement pel seu 25è aniversari la revista El Salí, el setmanari Nova Conca (de la Conca del Barberà) i Enderrock. L'APPEC va dedicar aquestes paraules a la nostra trajectòria: "La revista Enderrock va veure la llum l'any 1993 sota el lideratge del periodista Lluís Gendrau, i des d'aleshores s'ha consolidat com una publicació de referència en el panorama musical català. La revista, de periodicitat mensual, ja té 277 números publicats i es complementa amb altres canals. El Grup Enderrock també entrega anualment els Premis de la Música Catalana".
 

Foto de família de la Nit de les Revistes 2018. Foto: Jordi Play


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais