estrenes

Xarxa tornen a casa per «Juny»

Estrenem el primer videoclip avançament del segon disc llarg dels mallorquins, que s'editarà a principi del 2019

| 06/07/2018 a les 12:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, edrbalears, Xarxa, estrenes
Xarxa
Xarxa | Joan Mateu Parra
El grup mallorquí porta uns anys vivint a la ciutat comtal. La majoria dels seus membres combinen la dedicació a la banda amb els estudis o la feina. Ser illenc i residir a Barcelona és una dinàmica compartida amb molts altres joves que viuen en constant moviment. Presentem "Juny", el nou videoclip de Xarxa:


Parla Francesc Aparicio, bateria del grup: "Justament fa uns dies rellegia una entrevista al grup al número especial d'Enderrock dedicat a les illes, de fa un any. Ens demanàveu si el fet de viure a Barcelona feia que ens enyoràssim de casa. En aquell moment vam dir que no, però justament un any després, crec que ha passat. Aquesta cançó reflecteix la nostra experiència de mallorquins que viuen a Barcelona. 'Juny' és la idea de tornar a Mallorca en haver acabat les classes per retrobar-mos amb la família, i descansar".

El videoclip ha estat rodat a Barcelona per Guillem Miró, realitzador també del llargmetratge En acabar (2016), una roadmovie a la mallorquina d'una nit d'estiu. Aquesta cançó és un aperitiu del disc que ha de venir el proper 2019 i ha estat enregistrada per Joan Marc Pérez, teclista del grup valencià Auxili després que els mallorquins li proposessin d'acompanyar-los en el procés d'enregistrament del nou treball. El tema "Juny" n'és la primera mostra, i ha estat gravat als Estudis WZ de Borriol. 

Si no podeu esperar a l'arribada del nou disc, Xarxa portarà la seva música en directe a la propera edició del Rockambelles, a Sencelles (Mallorca), el 17 d'agost.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais