Sona9

El pas de Sandra Bautista per les Cases de la Música

La cantautora participant del concurs Sona9 ha passat pels tallers de creació, producció i assessorament musical de les Cases de la Música

| 10/07/2018 a les 19:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, sona9, Sandra Bautista, cases de la música, Sandra Bautista Band
Sandra Bautista
Sandra Bautista | Pol Ducable
Una de les grans novetats de la divuitena edició del Sona9 són els tallers de creació, producció i assessorament musical per als 18 grups classificats en la primera fase de concerts preliminars, coordinats per la xarxa de Cases de la Música de Catalunya.

Els grups i cantants seleccionats han treballat les cançons i la posada a escena amb un músic i productor que els ha fet una sessió de coaching per tal de preparar els directes amb un format més professional. Les Cases de la Música de l'Hospitalet de Llobregat, Terrassa, Mataró, Manresa i Girona, juntament amb el Centre Musical Es Gremi de Palma, han estat els sis espais que han acollit les sessions durant els mesos de juny i juliol.

A principi de juliol va passar per les Cases de la Música de Mataró la cantautora Sandra Bautista. El primer treball discrogràfic de la cantant, La casa de les mil olors (autoeditat, 2017) ja està a la venda mentre treballa en la composició del seu segon disc d'estudi. El primer disc deixa entreveure els seus referents, com El Kanka o Jorge Drexler, que l'acosten a la música sud-americana i cap a estils com la bossa nova, el tumbao, el pop o el folk. La vallesana acaba de guanyar el primer premi del Festival Riubombori, que la portarà a ser la telonera de Doctor Prats el pròxim 28 de juliol.  

Pel que fa al seu pas per les Cases de la Música de Mataró, Sandra Bautista ho resumeix així: "Ha estat molt fructífer i enriquidor. Per nosaltres era la primera vegada que podíem assajar un directe en totes les seves dimensions. Fins ara ens havíem centrat molt en la part musical, que és evidentment la primordial, i en aquest aspecte som molt primmirats i anem al detall. Però ens faltava una opinió externa, com a públic, que ens parlés també de temes més estètics i que tenen a veure amb el que es transmet també visualment".

La cantant ha explicat que abans de començar el taller es va reunir amb el seu coach, el músic Pol Ducable de la Casa de Músics de Mataró. A la reunió van aprofitar al màxim per parlar del seu projecte musical i avançar feina. Una de les principals decisions durant aquella reunió prèvia va ser incorporar un contrabaixista a la banda i la redistribució dels components a l'escenari, posant el guitarrista a primera línia.

Durant l'stage el grup va fer un concert en directe que va ser enregistrat i seguidament escoltat. Juntament amb el coach, van anar decidint els canvis que farien a la segona actuació. La posada a escena, la relació del tècnic amb la banda, entre els membres del grup i amb el públic, la posició a l'escenari, els moments de pausa o els canvis de tema van ser algunes de les facetes que Ducable va ajudar a millorar a Sandra Bautista i companyia.

Sandra Bautista Band. Foto: Juan Miguel Morales


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais