Sona9

Com va ser el pas de Simètric per les Cases de la Música?

El grup participant del concurs Sona9 va passar pels tallers de creació, producció i assessorament musical de Les Cases de la Música

| 12/07/2018 a les 13:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, simètric, sona9, cases de la música
Simètric
Simètric | Eduard Bacardí
Una de les grans novetats de la divuitena edició del Sona9 són els tallers de creació, producció i assessorament musical per als 18 grups classificats en la primera fase de concerts preliminars, coordinats per la xarxa de Cases de la Música de Catalunya.

Els grups i cantants seleccionats han treballat les cançons i la posada a escena amb un músic i productor que els ha fet una sessió de coaching per tal de preparar els directes amb un format professional. Les Cases de la Música de l'Hospitalet de Llobregat, Terrassa, Mataró, Manresa i Girona, juntament amb el Centre Musical Es Gremi de Palma, han estat els sis espais que han acollit les sessions durant el mes de juny i juliol.

Fa unes setmanes va passar per les Cases de la Música el grup de folk-rock barceloní Simètric. Les valoracions de l'stage per part dels quatre membres de la banda són molt positives i coincideixen: "L'experiència ens ha obert els ulls, ens ha fet pensar i reflexionar sobre com transmetem la nostra música no només cap endins, sinó cap enfora, cap al públic".

Durant l'estada el grup va fer dues actuacions sense públic a la sala Salamandra de l'Hospitalet. La primera va servir perquè el seu coach, el coordinador de l'stage a l'Hospitalet, Eduard Bacardí, prengués notes per a la segona actuació, on van haver d'aplicar els consells del guia. Segons el grup, Bacardí va ser "molt crític però al mateix temps molt constructiu", els va recomanar que reflexionessin sobre la imatge que donaven i els va suggerir canviar la posició dels components del grup a dalt de l'escenari.

Simètric. Foto: Eduard Bacardí


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais