anuari

El sector es consolida i creix el model digital

Per primera vegada des del 2012 les vendes discogràfiques catalanes s'han recuperat

| 18/07/2018 a les 12:00h
Especial: Anuari de la Música
Arxivat a: Enderrock, anuari de la música 2018, anuari, digital, Anuari 2018
Imatge il·lustrativa
Per primera vegada des del 2012, les vendes discogràfiques catalanes s'han recuperat.
 

El volum de vendes del negoci discogràfic català del 2017 ha representat 9,2 milions d’euros, amb un clar augment del 22% que reverteix la tendència decreixent dels darrers quatre anys.
 

El mercat físic ha caigut un 17%, mentre que el digital ha crescut un 82%.
 

En aquesta línia, s’ha de subratllar que per primer cop la facturació digital ha passat a ser majoritària i ja representa el 59% del total, equiparable a la realitat dels mercats internacionals.
 

Enguany l’Anuari de la Música –gràcies al treball conjunt amb l’APECAT i també la PAF– ha recollit per primera vegada la quantificació global del sector discogràfic català, que inclou altres conceptes com la distribució, els drets editorials, la gestió de catàleg i sincronies, el management i el marxandatge, i ha reportat un total de negoci de 22,4 milions d’euros l’any 2017. Més enllà de les vendes de discos, els segells catalans han apostat pel management dels seus artistes.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais