anuari

El disc de La Marató 2017 és el més venut de l'any

Disminueix la producció discogràfica en català després de molts anys de creixement

Antonio Orozco, Sergio Dalma, Love of Lesbian i Txarango encapçalen en rànquing de vendes

La música en directe, el principal sector de facturació

| 18/07/2018 a les 12:59h
Especial: Anuari de la Música
Arxivat a: Enderrock, Anuari 2018, La Marató de TV3, Anuari de la Música 2018, català
Imatge il·lustrativa

Un any més, el Disc de la Marató (TV3 Discos, 2017) ha estat el més venut. La llista continua amb les darreres novetats discogràfiques d'Antonio Orozco, Sergio Dalma, Love of Lesbian i Txarango.

A més de Txarango, els altres discos en català més venuts han estat el del Club Super3 i els de Blaumut, Els Amics de les Arts i Sílvia Pérez Cruz.
 

Per contra, el nombre d’edicions en català ha trencat la tendència evolutiva que portava des de l’inici del segle XXI, i per primera vegada enguany ha disminuït un 12,2% (1.034 referències). L'any 2016 es va assolir el rècord amb 1.178 produccions en català. Cal destacar que la disminució ha estat en digital i en CD, però que en vinil ha crescut un 70%.
 

El 2017 s'ha viscut una sorprenent caiguda de la producció de discos físics (d'un 16%), tot i l'esmentat augment de fabricació de vinils (39%).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais