Festivals

El Bitàcola, l'enèsim bon festival de Vilanova i la Geltrú

L'edició del 2018 se celebra a La Daurada Beach Club aquest 29 de juliol

| 24/07/2018 a les 10:00h
Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, Vilanova i la Geltru, Roba Estesa, Bitàcola, Adala & the Same Song Band, Lágrimas de sangre, festivals, Bemba Saoco, Koers
Roba Estesa
Roba Estesa | Juan Miguel Morales
Nascut com a festival de primavera, el Bitàcola es trasllada a l'estiu i es converteix així en una de les principals festes arran de mar de l'estiu català, ja que La Daurada Beach Club de Vilanova i la Geltrú és a primera línia de la costa. El cartell de l'edició del 2018, que tindrà lloc el 29 de juliol, està format per grups com Roba Estesa, Adala & The Same Song Band, Bemba Saoco, Koers i Lágrimas de Sangre.

La banda de rap masnovina Lágrimas de Sangre tocarà els seus grans èxits al festival vilanoví, Roba Estesa hi presentarà el seu segon disc d'estudi, Desglaç (Coopula Records, 2018), Adala al costat de The Same Song Band faran un repàs pels tres EPs de la formació barcelonina. Bemba Saoco tocaran temes del seu nou disc, Crújelo (U98 Music, 2018), i la formació lleidatana Koers presentarà en directe el reggae del seu primer disc d'estudi, Unbroken (Halley Records, 2018).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais