backstage

Es Claustre: vols venir a la meva barca?

La sala Es Claustre, a Maó, arriba al desè aniversari amb una proposta heterogènia i desacomplexada en què predominen les veus pròpies

Es Claustre prepara l'estiu dels 10 anys

| 11/08/2018 a les 12:06h
Especial: Backstage
Arxivat a: Enderrock, backstage, Mecorca, Es Claustre
Equip d'Es Claustre
Equip d'Es Claustre | David Arquimbau
La Jamaica és el llagut que ha passejat més músics per les platges menorquines. És la barqueta de Xavi Gallart, Josep Sampol, Marc Begur i Josep Maria Fita, que, a banda de solcar cales, gestionen des de fa deu anys Es Claustre, a Maó.

Durant aquest temps Es Claustre ha acollit una programació diversa: “Ens deixem influenciar –admet Fita–. Anem a veure coses, ens deixem aconsellar i ens agrada que la gent del nostre entorn hi fiqui cullerada. Crec que la nostra programació és desacomplexada i diversa. A més, sempre prioritzem l’autoria, fugim dels grups de versions i tributs, perquè preferim les veus pròpies”. Sota la seva porxada hi han actuat Macaco, La Troba Kung-, Pau Vallvé, Les Sueques, La iaia, Anímic o Santiago Auserón, que no sabia exactament si era a Menorca o a Formentera, però va fer un concert memorable de tres hores en què va aprofitar per recordar els temps en què va fer el hippy en una de les Pitiüses, Eivissa.

El responsable de la producció artística, Josep Maria Fita, explica que és habitual endur-se els artistes a fer un bany abans de les proves de so. D’una banda, s’assegura que no es perden pel camí, i de l’altra, tot agafa un esperit més relaxat. “Si tens l’artista amb tu, tot el dia tancat, el dia es fa més llarg. Ens agrada treure’ls a passejar, dinar en una guingueta i encarar el vespre amb aquella sensació d’atordiment que et deixa haver passat el dia al mar.”
No m’estranya, doncs, que expliqui que el cantautor Jorge Drexler s’arribés a canviar els bitllets de tornada a Barcelona fins a tres vegades. Quina mandra tornar a la rutina quan pots viure entre música, cales, bon menjar i bona companyia. Com un anunci de cervesa, però de debò i en directe. Qui no voldria pujar a la seva barca?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais