actualitat

VerdCel, cançó de justícia i existencialisme

El líder de la formació participa de l'espectacle 'Sota les cunetes. Justícia!', un treball que homenatja les víctimes del franquisme

En el seu últim disc, 'De plantes, talaies i cims (i una aroma)', VerdCel fusiona la cançó d'autor amb estils musicals més moderns d'arreu del món

| 23/08/2018 a les 12:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, VerdCel, franquisme, Alfons Olmo, actualitat, Sota les cunetes. Justícia!
Alfons Olmo de VerdCel
Alfons Olmo de VerdCel | Juan Miguel Morales
Ja fa 18 anys que VerdCel passeja, guitarra en mà, la cançó d'autor mesclada amb el rock i el pop pels escenaris dels Països Catalans. Les piles no s'acaben per a la proposta liderada per Alfons Olmo, que a dia d'avui segueix voltant amb motiu de la gira del seu onzè àlbum, De plantes, talaies i cims (i una aroma) (autoeditat, 2017).



Aquest darrer treball discogràfic no és només un conjunt de cançons englobades en una mateixa carcassa, sinó que es tracta d'una obra multidisciplinar que juga amb la il·lustració, la poesia, la prosa i l'assaig. Segons l'artífex del projecte, Alfons Olmo, aquest llibre-disc parla de l'existència i "pretén fusionar la cançó d'autor i el folk amb altres gèneres més moderns d'arreu del món". Assegura que el fet d'incloure diverses disciplines els ha sortit "de forma natural", ja que és una manera "d'agafar altres vies d'expressió per arribar més profundament al públic a través de més sentits". 

VerdCel, però, no es conforma amb un sol projecte. Al mateix temps, la formació segueix presentant dues iniciatives més. En primer lloc, la pel·lícula documental VerdCel. Trajecte; la distància no és frontera, que recorre els més de 15 anys de trajectòria musical del grup i té la participació de personalitats com RaimonXavi Sarrià, Isabel-Clara Simó, Cesk Freixas o Borja Penalba. Olmo explica que aquest audiovisual serveix per fer balanç d'uns anys viscuts i s'adona que mirant enrere veu que "no es tracta de pensar la música com una carrera per arribar a una meta sinó d'anar fent projectes". A més, en aquest documental, tal com apunta el vocalista de VerdCel, també s'hi plasma la situació cultural i musical dels Països Catalans, així com les seves relacions territorials. 


Per altra banda, Alfons Olmo ha apostat per la lluita política a través del disc coral convertit en espectacle Sota les cunetes. Justícia! (autoeditat, 2018), que va ser impulsat el passat 2015 per homenatjar i parlar de les víctimes del franquisme i del patiment de les vivències viscudes. Aquest treball discogràfic, que ja ha passat per diverses sales dels Països Catalans, com la sala Versus Glòries de Barcelona el passat 24 i 25 de juliol, té previstes futures dates per confirmar per tal de difondre "el franquisme crònic, la manca de justícia i el patiment de milers i milers de persones afectades". 

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais