festivals

Els maridatges musicats del Festival Essències

La tercera d'edició se celebrarà els dies 25 i 26 d'agost a Montblanc

Hi participaran Andrea Motis, Yacine Belahcene i Adala & The Same Song Band

| 22/08/2018 a les 17:00h
Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, Montblanc, festivals, Essències, Andrea Motis, Dr Calypso, La Vella, Adala & The Same Song Band, Adala
Adala
Adala | Marta Vilardell
Per escoltar un disc ens cal l'oïda, quan acudim a un concert hi afegim la vista, i en plantar-nos al Festival Essències de Montbalnc un tercer sentit se suma al club: el gust. La tercera edició de la cita, que se celebrarà els dies 25 i 26 d'agost a la capital de la Conca de Barberà, aposta per combinar les actuacions musicals amb els vins, les cerveses artesanes i la gastronomia local.

La nit de dissabte 25 d'agost el maridatge serà amb una mostra de vins amb DO Conca de Barberà, que es podran degustar acompanyats dels temes d'Andrea Motis Quartet, La Vella DixielandYacine BelahceneStromboli Jazz Band, un repertori on predomina el jazz amb bandes amb una notòria i extensa trajectòria musical. Per començar a moure els malucs el DJ Ishmael Sustraiviez oferirà la seva selecció musical a les 17.45 h.

L'endemà, dia 26, l'ambient agafarà gust de civada amb la Mostra de Cervesa Artesana, on participaran els millors productors que proposaran degustar el millor de cada casa amb el ritme i melodia de les actuacions musicals de Dr. Calypso, Pablo Hasél, Adala & The Same Song Band i Babel Soundsystem + Dubstral. Obrirà la vetllada el DJ Don Cornelius a les 17.45 h.

A més de la música i el desenvolupament del paladar, a l'edició d'enguany també hi haurà activitats paral·leles inèdites com un taller de percussió brasilera amb materials reciclats o un taller d'aromateràpia.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais