sons

Menut i el guitarró omnipresent

Et presentem un dels quatre finalistes del Concurs Sons de la Mediterrània 2018

La final se celebrarà el proper 4 d'octubre a la Fira Mediterrània de Manresa

L'íntima arrel d'olivera d'Heura Gaya

| 30/08/2018 a les 10:25h
Especial: Concurs Sons
Arxivat a: Sons de la mediterrània, 2018, Sons de la Medterrània, Menut
Menut
Menut | Arxiu artista
El Concurs Sons de la Mediterrània ja té els quatre finalistes que actuaran a la Taverna de la Fira Mediterrània de Manresa el proper 4 d'octubre per decidir el guanyador de l'edició d'enguany. Les propostes que es disputaran la victòria seran Clàudia Cabero, ElectrograllaHeura Gaya i Menut.

Menut no es decideix per cap casella i parteix d'una mescla entre cançó d'autor, folk i electrònica. Això sí, tot amb un denominador comú que sempre hi és present: el guitarró. A aquest instrument emblemàtic se li afegeixen guitarres acústiques i elèctriques. A més, els seus versos, que són crítics i festius a la vegada, tenen la intenció d'actualitzar el missatge dels primers cantadors de jota i cançó protesta del segle XX.
 

Menut. Foto: Carles Rodríguez


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais