Sona9

L'Acústica acull la primera semifinal del Sona9 2018 amb Sandra Bautista, Maravint i Plou

Aquest dijous 30 d'agost se celebraran el primers concerts a l'escenari Enderrock de la plaça de Catalunya de Figueres

L'Acústica 2018 en 10 concerts

| 30/08/2018 a les 12:30h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Sona9, Maravint, Sandra Bautista, 2018, festivals, Acústica, Plou, semifinals, sona9
Lakaste a l'Acústica 2017
Lakaste a l'Acústica 2017 | Carles Rodríguez
La primera semifinal del Sona9 2018 se celebrarà aquesta tarda del dijous 30 d'agost a l'escenari 'Enderrock 25 anys' de l'Acústica de Figueres, situat a la plaça de Catalunya. Els grups que intentaran passar a la gran final seran Sandra Bautista, Maravint i Plou, amb les seves actuacions a les 18.30 h.

La primera de sortir a l'escenari serà la cantautora Sandra Bautista. La música va debutar amb el llarga durada La casa de les mil olors (autoeditat, 2017), un treball discogràfic ple d'emoció que deixa entreveure el seu gust per la música llatinoamericana, amb ritmes que van des de la bossa nova o el tumbao fins al pop. 

A les 19.15 h serà Maravint qui li agafarà el relleu amb el seu pop-indie d'inspiració parisenca. El projecte del duet, originalment format per Joana Campo i Xavi Sánchez, reenganxa composicions d'altres artistes i fins i tot té un àlbum propi, El color de l'aigua (Microscopi, 2017). 

El tancament serà responsabilitat de Plou, que actuarà a les 20 h. Procedent de la ciutat de Barcelona, el grup omplirà l'Acústica de festa i tendresa a parts iguals i oferirà un combinat de temes propis i versions.

A més del concert a l'Acústica de Figueres, les semifinals també se celebraran a les Festes de Santa Tecla de Tarragona el divendres 14 de setembre, amb L'Home Brut, Menut i Va!; al Mercat de Música Viva de Vic el dissabte 15 de setembre, amb les actuacions de Monxos, Novembre Elèctric i Ushanka, i el divendres 21 de setembre a les Festes de la Mercè de Barcelona, on seran Cabot, L'Home Invent i Pubilles Ninja els que posaran punt i final a les semifinals d'aquesta divuitena edició. 

Tots aquests artistes hauran de presentar en directe, a part del seu repertori, les dues proves encarregades pel Sona9: versionar o adaptar al català una cançó d’un altre artista i musicar un poema d'un autor novell proposat per l'organització. De les quatre semifinals en directe, el jurat escollirà els cinc grups que passaran a la cinquena fase del concurs, última cita prèvia a la gran final del Sona9 del 14 de novembre a la sala Luz de Gas de Barcelona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais