Actualitat

Descobrim la música del nou EP compartit d'Ora i Siberian Escape

Els dos grups mallorquins fugen dels convencionalismes i han editat el seu àlbum conjunt únicament en format físic

| 03/09/2018 a les 17:31h
Especial: Llistes
Arxivat a: Enderrock, ORA, Siberian Escape, EDR Balears, actualitat
Imatge il·lustrativa
Cata Martí
Els grups mallorquins Ora i Siberian Escape han pres una carretera secundària vers la manera com els músics presenten la seva obra gravada avui en dia. Dit en altres paraules, s'han posat d'esquena a les xarxes socials i a les plataformes digitals, bé sigui iTunes, Spotify o Bandcamp.

A principi del 2018 van presentar el seu split compartit Faula (autoeditat, 2018) en una edició física en vinil. El romanticisme ha estat un dels motius d'aquesta manera de fer. El seu disc s'ha publicat però no es pot escoltar per internet. Els dos grups, que també aprofiten per fer concerts conjuntament, se'n senten més satisfets. Com que volem preservar aquesta màgia, en lloc d'escoltar la seva música (cosa impossible de fer, perquè som un mitjà digital) els hem encomanat una tria a dues bandes de tres discos que hagin marcat la seva història.


Ora

For Long Tomorrow (Machupicchu Industrias, 2009), de Toe
 


Els principis d'Ora es veuen impregnats per aquest disc dels japonesos Toe, tant en el punt de partida de la seva sonoritat com en la manera de tractar la seva posada a escena. Expliquen: "Tot i que Toe ha estat una influència en general, For Long Tomorrow (Machupicchu Industrias, 2009) és el disc que ens cau a les mans en aquells dies i que es convertirà en tota una referència a l'hora de compondre i treballar el nostre so en directe".


Loloismo (Gandula, 2015), de Za!



Els catalans van aportar al conjunt mallorquí l'actitud desenfadada sense perdre de vista l'essencial en la música. Continuen: "Agafarem d'ells idees per treballar amb loops i pautes per a la improvisació en directe, així com la certesa que pel fet de fer cançons instrumentals no hem de vestir de negre i posar cara de transcendent serietat".

American Football (Polyvinyl Records Co, 1999), d'American Football


   
A la darrera selecció hi ha una mica de trampa perquè han escollit dos àlbums, l'American Football (Polyvinyl Records Co, 1999) i el Jimi Hendrix's Live at Woodstock (Sony, 1999). D'una banda la melancolia implícita del primer, i de l'altra el rock desfermat del segon són influències per a Faula.



Siberian Escape

Jaio.Musika.Hil (GOR Discos, 2005), de Berri Txarrak



El trio alcudienc troba en el trio basc una de les seves primeres influències clares per desenvolupar el seu estil: "Amb Jaio.Musika.Hil (GOR Discos, 2005) Berri Txarrak varen irrompre de cop per descarregar distorsió i sinceritat en nosaltres, a més de ser el seu primer disc ja gravat com a trio".


Parting the Sea Between Brightness and Me (Deathwish Inc, 2011), de Touché Amoré



El segon disc de la tria comparteix la idea que en la música no tot és l'estil, sinó que també hi compta l'actitud. El grup americà i el seu do it yourself els va mostrar un nou camí: "Una manera de funcionar aleshores bastant DIY per a un grup del seu nivell i repercussió. Ens demostraren que de vegades l'actitud davant el que fas és tan o més important que el que realment fas".

American Football (Polyvinyl Records Co,1999), d'American Football

El disc homònim d'American Football sembla que ha estat un dels pals de paller per a la confecció d'aquest split, tant per a Ora com per a Siberian Escape. Expliquen: "American Football pel tipus de sonoritat i idea de la música més enllà del seu estil –que també–".

 


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais