Videoclip

La perseverança sense por de Pinan 450f

Estrenem el videoclip d'"El arte de aprender", un cant a la necessitat de viure sense por

La proposta del raper es desenvolupa a través de llengües com l'àrab, el castellà i el català

| 06/09/2018 a les 10:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, rap, estrena, videoclip, Pinan 450f, Vida, El arte de aprender, videoclips
Pinan 450f
Pinan 450f | Arxiu artista
El de Pinan 450f és un rap obert al món, on diferents racons de la Mediterrània es troben. En la música del grup impulsat per Adnan Fassi, el dàrija (dialecte marroquí de l'àrab), el castellà i el català convergeixen en un projecte que, amb tres anys a l'esquena, ha estat recentment quan ha publicat el seu primer àlbum.

Vida (Mediterrànima Records, 2018) pretén mostrar la filosofia i cultura urbana a través de lletres amb una alta càrrega de consciència social. Després de diversos directes per Catalunya, ara Pinan 450f continua amb ganes de rapejar i estrena el videoclip de la cançó d'"El arte de aprender", l'últim tema del seu darrer disc.


Segons el mateix Adnan Fassi, aquest clip té la intenció de "valorar la senzillesa" i de mostrar la necessitat que tenim de "desconnectar sense aturar-nos, de gaudir de les contradiccions, de viure sense por i de perseverar en les conviccions". En aquesta crítica al consumisme absurd i la naturalesa efímera de les petites coses que omplen de vida els nostres dies, Pinan 450f vol obrir una finestra d'optimisme i motivació per créixer aprenent. 

La formació d'Adnan Fassi ha col·laborat amb artistes catalans de l'escena del rap o el soul, com Homes Llúdriga o Marga Mbande, i des de llavors ha omplert la seva agenda de concerts. El podreu veure en directe el proper 21 de setembre a Llinars del Vallès i el 6 d'octubre a Barcelona, en el marc del Festival Perifèria Beat.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais