estrenes

«Baobab», les arrels més emocionals de Senyor Oca

Estrenem "Baobab", el nou crit d'amor propi del raper barceloní

La formació llançarà el seu tercer treball discogràfic, 'Cant de pagès', el proper 12 de setembre

Festival Acústica 2018

Senyor Oca: «En rap, a València ens passen la mà per la cara»

| 06/09/2018 a les 12:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, rap de la terra, Cant de Pagès, Sona9, rap, estrenes, Senyor Oca
Senyor Oca
Senyor Oca | Michal Novak
Senyor Oca està acabant de covar el seu tercer treball discogràfic, la data prevista perquè el pollet surti de l'ou és el proper 12 de setembre. Mentrestant, però, el raper no se n'ha pogut estar i presenta "Baobab", un tema inèdit del disc que arribarà amb l'entrada del nou curs escolar. Aquesta vegada la formació s'obre en canal per mostrar-nos les seves arrels més profundes. Aquest tema és, segons el cantant Sergi Sala, "una cançó molt pròpia, la més emocional del disc". El vocalista explica que "és una tema d'amor, però dirigit a un mateix i a la gent que tens al costat".



L'imminent àlbum Cant de pagès (Right Here Right Now, 2018) ja ha deixat mostrar alguns dels onze temes que contindrà, que experimenten amb diversos estils musicals com el drum'n'bass, a la cançó "La pipa de la pau", o amb el trap a "Aixopluc". Aquest cop Senyor Oca es torna a aventurar amb la combinació del drum'n'bass i una lletra molt personal, mostrant així la profunditat social de la seva música. Sala afirma que, pel caire emotiu de la cançó, han escollit un drum'n'bass més chill: "La màgia de la cançó ve donada per la suau melodia que envolta el tema", fet que ajuda a suavitzar la potència habitual del gènere. 

Catapultada per la victòria al Sona9 2017, la formació de rap de la terra viu ara el seu moment d'or. Després de l'actuació a l'escenari 'Enderrock 25 anys' a l'Acústica de Figueres amb Lildami, Quimi Portet i Hora de Joglar, el grup barceloní encara una tardor plena de concerts. Per preparar-se, s'han clausurat en una masia durant tres dies i han dissenyat uns directes "molt més potents, més enfocats a la festa i a fer vibrar la gent", explica Sergi Sala.

Tota aquesta energia es desbordarà el proper 15 de setembre, data en què Senyor Oca presentarà el seu rap de la terra al Mercat de Música Viva de Vic. El 22 de setembre desembarcarà a les Festes Alternatives de Ripollet, i el mes d'octubre també passejarà les seves novetats discogràfiques per Granollers. 
 

Senyor Oca. Foto: Michal Novak


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais