Estrena

La festivitat combativa de les dues noves cançons de Cronopios

Estrenem dos temes del primer àlbum del grup de Cerdanyola del Vallès

| 05/10/2018 a les 11:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, Cerdanyola del Vallès, Cronopios
Cronopios
Cronopios | Arxiu del grup
"Un cronopio es un dibujo fuera del margen, un poema sin rimas", descrivia l’escriptor Julio Cortázar i creador del concepte cronopio. Prop de mig segle després, un grup de joves de Cerdanyola del Vallès recuperaven la paraula per batejar-se com a grup de música amateur que interpretava “solemnes tonteries” –així ho anomenen ells mateixos– davant els companys i els professors. A poc a poc Cronopios es va anar professionalitzant i va anar incorporant nous músics, fins que l’any passat es van atrevir a publicar el seu primer EP, Brotes verdes (autoeditat, 2017).

Després de diversos concerts a festes majors i sales defensant el seu projecte, el grup vallesà està a punt de treure el primer disc, La sonora creació (Picap, 2018). A principis de setembre en teníem el primer avançament amb el videoclip de "La sonora creació", que dona nom al disc.


A l'àlbum s'hi pretenen remoure emocions a través d’històries i ironies. Cronopios vol parlar amb franquesa i sublimar la ràbia. Tot plegat, movent-se entre el hip-hop i els ritmes llatins, amb lletres plenes de metàfores i humor que, a la fi, només intenten expressar el dia a dia d’un grup de joves de l'àrea metropolitana. Per als que encara no sapigueu qui són, avui estrenem dues cançons del disc, perquè tingueu temps d’estudiar-les i enamorar-vos-en abans que surtin a la llum.


Cronopios és un grup festiu, però també molt combatiu. La cançó “Tornarem" n’és un bon exemple. L'estridència del rock els serveix per parlar de l’equilibri que intentem trobar entre el manteniment de les nostres conviccions i el fet d'assumir, al mateix temps, contradiccions. “Només així es pot lluitar per acabar amb l'explotació: una estratègia per la nostra gent i per la fraternitat entre tots els pobles”, sentencia Eloi Orihuela, saxofonista i una de les veus del grup, “i quan els ànims ens fallen, sempre podrem cantar per recordar-nos que poques coses són tan boniques com viure lluitant”.

En aquest tema, que potser d'entrada pot semblar menys combatiu, la banda aborda la qüestió feminista des d’un punt de vista masculí, és a dir, com un home ha de desaprendre tot el que ha après fins aleshores. “El procés d'aprenentatge és lent i pot ser feixuc, però construir una societat millor acaba valent la pena”, opina Cronopios. A més, en aquesta cançó tenen la col·laboració de Marta Vidal (Pasquines), que per al grup posa “la nota necessària, recordant que són les dones treballadores les que necessàriament han de liderar aquest canvi”.

COMENTARIS

brutal

Anònim, 06/10/2018 a les 16:31

impressionant nou cd!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais