Efemèrides

Cinquanta anys de l'últim concert d'Els Setze Jutges

El col·lectiu seminal de la Nova Cançó es va acomiadar a Granollers fa 50 anys

| 19/10/2018 a les 13:30h
Especial: Efemèrides
Arxivat a: Enderrock, Els Setze Jutges, Nova Cançó, Josep Maria Espinàs, efemèrides, Remei Margarit, Miquel Porter, Granollers
Els Setze Jutges
Els Setze Jutges | Oriol Maspons
El Casino Club de Ritme, a Granollers, va ser escenari d’un homenatge a Pompeu Fabra amb motiu dels 150 anys del seu naixement, el 19 d’octubre de 1968. Hi van actuar Miquel Porter, Remei Margarit, Josep Maria Espinàs i Delfí Abella.

Des de la seva fundació, Els Setze Jutges havien estat els veritables dinamitzadors de la Nova Cançó i havien acollit un grapat de cantants que el 1968 ja tenien una carrera força consolidada: Pi de la Serra, Guillermina Motta, Joan Manuel Serrat, Maria del Mar Bonet, Rafael Subirachs Lluís Llach, entre altres.

El seu últim recital va reunir de nou els quatre primers membres del col·lectiu, que feia temps que no actuaven. La llavor ja s’havia escampat.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais