El 33 estrena el programa «Sona9»

​El dissabte 20 d’octubre, a les 22.15 h, el 33 estrena el nou programa musical

El presentador (i músic) Marc Bala farà el seguiment de la fase final de la 18a edició del concurs

Seran cinc capítols monogràfics amb cada finalista: Cabot, Sandra Bautista, L’Home Brut, L’Home Invent i Menut

Semifinal del concurs Sona9 a les Festes de la Mercè de Barcelona

Semifinal del concurs Sona9 al Mercat de Música Viva de Vic

Semifinal del concurs Sona9 les Festes de Santa Tecla de Tarragona

Semifinal del concurs Sona9 al Festival Acústica de Figueres

La fase final del Sona9 2018 ja té els cinc classificats

| 19/10/2018 a les 10:05h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, sona9, canal 33, sandra bautista, marc bala, tv, Sona9
Imatge il·lustrativa
El nou programa musical Sona9 del 33 s’estrenarà aquest dissabte 20 d’octubre, a les 22.15 h, amb la producció de Televisió de Catalunya i la realització de Grup Enderrock. L’espai tindrà un total de sis capítols, cinc de dedicats als finalistes de la divuitena edició del certamen de grups emergents en català i un especial dedicat a la final del concurs, que se celebrarà el 14 de novembre a la sala Luz de Gas de Barcelona.

El XVIII Concurs Sona9 arriba a la majoria d’edat i es reforça amb aquest nou espai televisiu, que s’emmarca en l’aposta de Televisió de Catalunya pels nous formats televisius, així com per la difusió de música de producció catalana. El programa Sona9 se suma al seguiment del concurs més important de la música catalana que ja fan Catalunya Ràdio i iCat a través del programa setmanal Sona9, amb Lluís Gendrau, i les publicacions musicals de Grup Enderrock.
 

Marc Bala. Foto: Elisenda Soriguera


El conductor i presentador de Sona9 serà el músic Marc Bala, cantant i compositor del grup vilanoví Copa Lotus, guanyador de l’edició del Sona9 del 2013. A cada programa Bala descobrirà un dels cinc artistes finalistes des del seu àmbit de creació i el conduirà fins a la gran final seguint les proves de gravació d’una cançó o d’un concert acústic als estudis d’iCat, sota l’atenta mirada del jurat i amb la complicitat de tot l’equip que participa en el procés de selecció.

Els artistes que participen a la fase final del certamen són, per ordre d’emissió dels capítols corresponents del Sona9: Sandra Bautista (cançó d’autor, Martorelles), Cabot (pop-rock, Marratxí), L’Home Invent (pop d’autor, Montcada i Reixac), Menut (cançó-folk, Móra la Nova) i L’Home Brut (pop-rock, Beneixida). La divuitena edició del Sona9 2018 va començar el mes de març passat amb la presentació de candidats, i ja ha superat la fase dels concerts preliminars a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona i les semifinals que van tenir lloc a l’Acústica de Figueres, la Capsa de Música a Tarragona, el Mercat de Música Viva de Vic i el BAM – Festes de la Mercè a Barcelona.

El concurs Sona9 està organitzat per TV3, Catalunya Ràdio, iCat i la revista Enderrock, a més de la Generalitat de Catalunya, i té el patrocini d’Estrella Damm. El certamen té el suport de la Fundació SGAE, les Cases de la Música, el Govern de les Illes Balears i la Generalitat Valenciana.

Capítol 1. Sandra Bautista
Demà a les 22.15 h s'estrena el programa. La protagonista serà Sandra Bautista, una jove cantautora (23 anys) de Martorelles. Marc Bala anirà fins a Santa Coloma de Gramenet, on parlarà amb ella i la seva banda al local d’assaig, i seguirà l’enregistrament de tres cançons en format acústic als estudis d’iCat, acompanyada de la seva banda –Víctor Martínez (guitarra), Pau Gurpegui (bateria) i Miquel Galcerán (contrabaix)–, i com es desenvolupa en un estudi professional, amb l’assessorament del productor Jordi Bastida. La seva música es defineix a partir del seu caràcter i és una artista amb una sensibilitat especial. Admiradora de Jorge Drexler, Judit Neddermann i El Kanka, la seva cançó bandera és “La casa de les mil olors”.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais