estrenes

Los Mambo Jambo celebra deu anys de música salvatge

El disc d'aniversari dels 10 anys de trajectòria del grup veurà la llum el 26 d'octubre

Estrenem la reinterpretació de la cançó "El timo", un dels seus temes més estimats

| 24/10/2018 a les 20:00h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, 10 anys, Mambo Jambo, estrena, estrenes
Mambo Jambo
Mambo Jambo | Arxiu grup
Els quatre membres de Los Mambo Jambo (Dani Nel·lo, Ivan Kovacevic, Dani Baraldés i Anton Jarl) poden comptar amb tots els dits de les mans els anys que fa que toquen junts. Per celebrar la dècada de concerts, el grup de r'n'b clàssic s'ha vestit amb un acompanyament de dotze músics per enregistrar un disc d'aniversari, que portarà el nom d'Arkestra i que veurà la llum el 26 d'octubre. Avui estrenem la reinterpretació de la cançó "El timo", un dels èxits més estimats que a l'àlbum es recupera per a l'ocasió. També conversem amb els integrants del grup sobre tants anys de música als escenaris. 
 


Ja són deu anys de trajectòria. Quin balanç en feu?
Dani Nel·lo: No podem estar més contents. Quan vam començar amb la banda no teníem unes expectatives gaire definides, només tocar la música que ens venia de gust sense pensar on, com i per què. Això és el que hem fet i el que hem de seguir fent.

Les expectatives eren diferents tractant-se de música instrumental?
D.N: Pensar que una banda instrumental de rock'n'roll i rhythm'n'blues pot fer gires sense parar durant deu anys i tocar tant en festivals com en sales o auditoris ens fa pensar que no tot està perdut. Les dictadures del mercat tenen escletxes per on es filtren projectes com el nostre. D'altra banda, som conscients de les limitacions de fer música instrumental, però alhora també ho som dels avantatges; hem pogut tocar a Mèxic, el Brasil, Àustria o Sèrbia i ens hem entès de meravella amb els diferents públics gràcies a expressar-nos amb el llenguatge universal que és la música.

Què voleu expressar amb aquest llenguatge?
D.N: El nostre missatge és la música en si, el ritme i les melodies. Un dels nostres actius més potents ha estat i és el directe. Des del principi vam sentir que a dalt d’un escenari tots quatre ens atrevim a tot, a tocar on sigui i amb qui sigui. No de manera competitiva, sinó amb la convicció de saber que hi deixem la pell. Cada bolo és com si fos l’últim i això la gent ho sap percebre.
 

Mambo Jambo. Foto: Xavier Mercadé


El vostre estil ha canviat al llarg d'aquesta dècada?
D.N: Al llarg dels anys hem anat afinant. Creiem que a partir de l'anterior disc, Jambology (Buenritmo,2016), vam fer un pas endavant tant en la composició com en els arranjaments. El so 'jambofònic' ha passat de ser una barreja d’estils a ser el nostre llenguatge, cada cop més personal. L’objectiu és el de sempre, que algú senti dos compassos de la nostra música i la pugui reconèixer. 
 
El nou àlbum segueix la línia de Jambology o és una evolució?
D.N: Després de tres àlbums ens venia de gust tenir sensació de sorpresa. Sense repetir la rutina de composició, gravació, promoció i gira que hem fet els darrers anys. Quan vam pensar en la possibilitat d’interpretar el nostre repertori amb el suport d’una gran secció de vents i una guitarra addicional, se'ns va il·luminar la cara. Ja sabíem que seria una feinada i que a la pràctica seria més complicat, però ja ens agraden els reptes!
 
I per què porta el nom d'Arkestra?
D.N: El fet de dir-li Arkestra ha estat per separar-nos una mica del paradigma típic de big band. No tenim ganes de ser una altra banda de swing. Arkestra, a part de ser una picada d’ullet a la Sun Ra Arkestra, mostra una naturalesa més salvatge, exòtica i una mica anàrquica. A més, hi hem afegit un parell de temes inèdits i hi hem convidat el gran David Pastor amb la seva increïble trompeta. 
 

Mambo Jambo. Foto: Xavier Mercadé


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais