estrenes

Ran Ran Ran ens deixen passejar pel seu folk estepari amb una nova cançó

Estrenem "A.G. ja ho havia dit", avançament del disc 'Ran de mar', que sortirà publicat aquest divendres 26 d'octubre

| 24/10/2018 a les 17:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, Ran Ran Ran, Ran de mar, Bankrobber
Ran Ran Ran
Ran Ran Ran | Noemí Elias
Ran Ran Ran, el grup format per Ferran Baucells i Jordi Farreras, torna amb un nou disc. Ran de mar (Bankrobber, 2018) ha estat pensat allà on tots els grans conqueridors de l'antiguitat com Genguis Khan intentaven arribar, allà on la terra acaba i on tot pot tornar a començar. Aquest divendres 26 es publica aquest tercer àlbum del grup, i avui n'estrenem una cançó.

"A.G. ja ho havia dit" presenta una evolució en la sonoritat de la banda cap a l'estil americana, amb una guitarra acústica càlida i l'ús de l'harmònica. Després de treballar amb Arnau Vallvé, de Manel, al seu últim disc, L'hereu (Bankrobber, 2017), Ran Ran Ran ha volgut buscar una nova aproximació sonora a la seva música amb la col·laboració de Valentí Adell, que ha produït artistes com Maria del Mar Bonet o la Companyia Elèctrica Dharma. El resultat ens transporta a atmosferes diverses, tan màgiques i lluminoses com l'estepa mongòlica que protagonitza la portada del disc i les imatges dels altres avançaments com "La gent especial", "Dormies (despertes)" i "Guerra & Pau", ja disponibles a Spotify.


Rere les inicials A.G. s'amaga el cantautor folk Arlo Guthrie, fill de Woody Guthrie, que va inspirar Ferran Baucells en una època de sequera d'escriure cançons, quan el músic català encara formava part del grup Tired Hippo. En aquest tema també es pot sentir la veu de Martina Borrut (Mad'zelle), que torna a col·laborar amb el grup per destacar amb alguns dels cors delicats i vitalistes que omplen el disc. 'Visca la gent destrempada, visca la gent avorrida', resa una tornada que parla de l'esperança en els moments més grisos i blaus de la vida. Com a "La gent especial", Baucells reivindica la gent avorrida i trista perquè 'no tots podem ser especials'.

La presentació oficial del disc tindrà lloc el dissabte 10 de novembre al Convent de Sant Agustí de Barcelona, tot i que el grup ja ha anunciat una festa de presentació aquest divendres a la botiga de discos Ultra-Local Records del Poblenou, on es podran sentir alguns dels temes en acústic. Ran Ran Ran també ha anunciat una data a l'espai Z0W1E de l'Hospitalet de Llobregat el 29 de novembre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais