actualitat

La rapera Joina acusa Spotify de censurar-la perquè canta 'Borbón ladrón'

La cantant ha publicat el seu disc a la plataforma digital, però la cançó "La trama del drama" no està disponible

El tema es pot trobar a Amazon o Itunes

L’empordanesa presentarà el seu debut el 16 de novembre a Barcelona

Valtonyc no serà extradit per la justícia belga

| 25/10/2018 a les 20:30h
Arxivat a: Enderrock, joina, censura, spotify, companyes, feminisme, rap
Joina
Joina | Arxiu de l'artista
La rapera empordanesa Joina ha penjat el seu primer disc a Spotify, Companyes (autoeditat, 2018), però una de les cançons no es pot escoltar. Es tracta del penúltim tema, "La trama del drama". Tal com ha explicat la cantant a través d'un vídeo a les xarxes socials, Spotify li ha censurat la cançó. Tot i que no li han donat cap explicació, l'artista pensa que és perquè a la lletra diu 'Borbón ladrón'.



A la versió web de la plataforma de streaming musical la peça es pot veure al tracklist però no es pot escoltar, mentre que a l'app la cançó ni hi apareix: "No tinc gaire clar què ha passat, estic una mica desorientada. La distribuïdora va penjar els temes a totes les plataformes i no ens van dir res. Avui he revisat si estava tot bé i la cançó és a tot arreu –a l'Itunes i Amazon, per exemple– però a Spotify no. La distribuïdora ha estat investigant i no han rebut cap missatge explícitament, però quan ho posen en color gris acostuma a ser que hi ha contingut no apropiat. És molt fort perquè no hem rebut cap avís en concret", ha explicat a Enderrock.

Joina combina el jazz, el reggae i la cançó amb el rap. Enregistrat a Ripoll i autoproduït, Companyes és una crida al femenisme i l'apoderament de les dones, i també un cant a la llibertat d'expressió. 

Empordanesa establerta a Barcelona Joina és pianista de formació però l'estiu passat va començar a escriure cançons feministes per explicar una vivència pròpia. "Estava molt ficada en l'activisme feminista i arran d'una experiència personal d'assetjament que vaig patir a París, vaig escriure el tema 'El món és meu'." Aquest tema és l'últim del seu debut, i també n'ha fet un videoclip.



El proper 16 de novembre Joina presentarà Companyes en directe amb la seva banda i també amb Clara Peya entre les artistes convidades. El concert serà a la sala La Nau de Barcelona. Les entrades es poden comprar a través d'aquest enllaç.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicación compartida de JOINA (@joina_humitparany) el


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais