actualitat

Spotify publicarà el disc complet de Joina sense cap cançó censurada

La distribuïdora digital del disc ha atribuït a "problemes tècnics" que el tema "La trama del drama" no estigués disponible a la plataforma de streaming

La rapera empordanesa ha penjat la cançó a Youtube després de denunciar els fets a Instagram

La rapera Joina acusa Spotify de censurar-la perquè canta 'Borbón ladrón'

| 26/10/2018 a les 16:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, joina, spotify, feminisme, nou disc
Joina
Joina | Arxiu de l'artista
El disc complet de Joina, Companyes (autoeditat, 2018), amb la cançó "La trama del drama", estarà disponible a Spotify d'aquí a màxim un parell de dies. La distribuïdora digital del disc, Duplicat, ha assegurat a la cantant que tornarà a pujar el disc a la plataforma de streaming i ha atribuït a "problemes tècnics" el fet que aquesta peça no estigués visible i no es pogués escoltar. A més, els responsables de la comercialització digital del disc han volgut desmarcar-se de qualsevol intent de censura del seu contingut per part de Spotify.

Arran de la desaparició d'un dels temes a Spotify, Joina va denunciar el fets al seu Instagram i va acusar la plataforma de censurar-la per la frase 'Borbón ladrón'. Per aquest motiu, avui mateix ha decidit publicar les cançons i les lletres directament a Youtube perquè puguin ser accessibles sense cap restricció.



La rapera empordanesa Joina Canyet ha presentat el seu primer treball discogràfic, Companyes (autoeditat, 2018), un EP de vuit cançons de base jazz i reggae de temàtica feminista i de reivindicació social, "fruit de l’experiència personal i d’una voluntat profunda de compartir i col·lectivitzar aquestes lluites". La banda està formada per Marina Tomás (guitarra i veus), Abril Saurí (bateria, percussió i veus), Ana Cruz (baix), Haizea Martiartu (saxo) i Joina (teclats i veu).

El concert oficial de presentació tindrà lloc el 16 de novembre a Barcelona (sala La Nau), però abans actuarà aquest cap de setmana, el dissabte 3 de novembre a les Barraques del Clot (Barcelona) i el 15 de novembre al cicle Empodera l’Escena del casal Can Travi de Barcelona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais