Revista

Les dones són les protagonistes d'una revista de novembre amb Dorian a la portada

El número 281 d'Enderrock ja és als quioscos amb tot un reguitzell de continguts en clau femenina

El disc que s'encarta amb la revista és el sisè volum del recopilatori 'Dones i cançons'

Dorian, Pavvla, Wom's Collective i Nubla a l'Enderrock Sona de novembre

| 02/11/2018 a les 15:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, novembre, enderrock, revista, Dorian
La justícia melancòlica i eufòrica dels barcelonins Dorian omple la portada del número 282 de la revista Enderrock. La banda està presentant el seu sisè disc d'estudi, Justicia universal (I*m Records, 2018), una declaració d'intencions després de quinze anys als escenaris que s'aproxima a facetes més electròniques i arriscades. Andrea Romanos fa l'entrevista de capçalera a l'altra banda de l'Atlàntic, on el grup està fent gira. 

Precisament una de les cançons del disc que s'encarta a la revista és de Dorian, la reinterpretació del seu èxit en català "Ara". El recopilatori que acompanya la publicació de novembre porta com a títol Dones i cançons Vol. 6 (Enderrock, 2018) i presenta l’actualitat de l’escena musical en clau femenina als Països Catalans i amb el suport de l’Institut Català de les Dones.

I és que la revista d'aquest mes té com a protagonistes les dones que fan músiques. Per això les entrevistes que hi trobem són íntegrament d'artistes dones, com Pavvla, The WOM's ColllectiveBig Mama, MafaldaMarta Knight o Clara Peya. Als perfils també es parla de propostes com les de The Sey SistersLady Witch, DàcilClara Gorrias, Paula Valls o Sabina Witt.

A les pàgines del número 281 també hi trobem un reportatge de Sandra Tello sobre el segell Hidden Track, liderat per la perla incombustible Louise Sansom (Anímic), que ara mateix vol aglutinar bona part del circuit independent sota un mateix paraigua. També sota el nom de 'Veus inspiradores' s'amaga un repàs de deu artistes que han marcat noms femenins de la música dels Països Catalans com Mireia Vives, Tesa, Joana Serrat o Ju.

A més, a la secció d'opinió Acords i desacords la música Dolo Beltrán i l'escriptor Martí Gironell hi diuen la seva. Es fa un repàs dels finalistes del Sona9 2018, la secció Backstage de Míriam Cano visita el Koitton Club de Sants, i a Herois Particulars Oriol Rodríguez treu les influències amagades a Núria Bòtia, de Trau.
 

Portada Enderrock 282. Foto: Michal Novak


COMENTARIS

DÁCIL

Nuria Martì, 05/11/2018 a les 17:25

Hola
Mica en mica veig que se li va donant presència a aquesta artista tinerfeña de naixement i catalana d'adopciò.
Fà anys que la seguim, ens encantan las seves lletres i mùsiques sempre originals i els seus directes, dignes d'un pùblic entès i entusiasta. Esperem concerts d'ella arreu del paìs.
Felicitats per tenir bon ull Enderrock..... mai es tard !! :-)

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais