actualitat

L'aparició a la japonesa de La Gossa Sorda

La banda de Pego va guanyar un Premi Ovidi per la seva trajectòria musical

| 04/11/2018 a les 12:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, La Gossa Sorda, Japó, Premis Ovidi
La Gossa Sorda
La Gossa Sorda | Xepo W.S.
Quan La Gossa Sorda va plegar fa dos anys, el punt i final no semblava admetre rèpliques. Tot i que reconfirmen que els seus membres no tornaran a ajuntar-se, han aparegut una altra vegada per recollir el Premi Ovidi per la seva trajectòria com a grup i, de passada, han publicat un vídeo-documental que mostra la seva experiència al Japó. 

En el comiat definitiu del grup, als integrants de La Gossa Sorda els van quedar pendents dues tasques: reunir-se per fer una paella i publicar l'audiovisual que mostra el seu pas pels escenaris del Fuji Rock Festival 2016. Encara no s'han retrobat per complir el primer objectiu, però del segon ja se'n poden veure els resultats. Josep Nadal, cantant de La Gossa Sorda, explica que en rebre el Premi Ovidi van aprofitar per presentar el videoclip "a mode de revival del grup" després de dos anys de silenci. 



A més de publicar el seu últim audiovisual, la gala organitzada pel col·lectiu Ovidi Montllor va servir als integrants de la banda de Pego com a retrobada. Nadal explica que els va fer molta il·lusió rebre aquest reconeixement i "tornar a veure'ns les cares amb tanta gent", sobretot amb els companys del sector. "Ho enyores sempre, sobretot quan arriba l'estiu i veus que tothom està tocant... Però vam fer aquell pas de manera molt conscient, amb una gira de comiat molt llarga i amb la intenció que en quedara un bon record per a la gent", confessa el músic. 

El cantant de La Gossa Sorda aprofita l'aparició de la formació per fer balanç de tots aquells anys de música: "Quan vam començar, pensàvem i dèiem moltes coses i mos feia la sensació que érem una minoria. Amb el pas dels anys ha crescut molt aquesta tendència, tant a nivell cultural i musical com polític". De fet, Nadal assenyala Smoking Souls com un dels grups actuals que, tot i que tingui un estil diferent, segueix reivindicant en la mateixa línia que La Gossa Sorda fa uns anys.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais