actualitat

«Els ulls s'aturen de créixer», el documental que ha arrasat a l'In-Edit, es projecta a Mallorca

El documental guanyador parla sobre la gènesi de l'obra musical de Miquel Serra i la seva estreta relació amb el seu difunt germà, Joan Serra

| 07/11/2018 a les 11:15h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Els ulls s'autren al créixer, actualitat, Miquel Serra, edrbalears, documental, In-Edit
Imatge il·lustrativa
Fotograma del documental
Per primera vegada a la història un documental musical fet a les Illes Balears s'emporta el Premi Nacional al Millor documental musical del prestigiós festival In-Edit, que se celebra anualment a Barcelona. El director de la peça, Javier García Lerín, es mostrava emocionat amb la notícia: "Les persones que fan feina a l'In-Edit són professionals molt competents i especialitzats. Es van interessar en la pel·lícula molt abans que nosaltres fóssim conscients que el que fèiem trobaria allà el seu escenari de presentació".
 

L'origen del documental es remunta a un capvespre durant les jornades de gravació del disc Roses místiques (Foehn, 2015) fa uns sis anys, quan Miquel Serra va fer una afirmació molt contundent. Ell no hauria escrit mai música si el seu germà Joan fos viu. A partir d'aquest moment el realitzador palmesà ha filat una tendríssima història on, a més de la música, es toquen temes tan transcendentals com la creació, la mort i la transformació, a partir de l'estreta relació de Serra amb el seu germà. 

La fundació Pilar i Joan Miró de Palma serà la seu on es presentarà la pel·lícula a Mallorca els propers 10 i 16 de novembre. Aprofitant l'avinentesa, el mateix Miquel Serra ha preparat una petita exposició amb l'obra pictòrica del seu germà, Joan Serra, que es farà acompanyar d'una versió en petit format facsímil d'edició limitada per a cada assistent. Una història d'amor, compromís i memòria que dignifica l'art i la música fets a Mallorca.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais