estrenes

Emprenem un viatge que no s'acaba mai amb el nou clip de Pele MacLeod

Estrenem el videoclip d'"Edinburgh", primer senzill del nou projecte MacLeod, que veurà la llum aquest divendres

| 08/11/2018 a les 12:10h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, videoclip, estrenes, Pele Macleod, Pluja fina
Pele MacLeod
Pele MacLeod | Raul Naro
Qui hagi pogut gaudir d'una estada a l'estranger, ja sigui només per a aprendre idiomes o per fer un Erasmus, segurament se sentirà identificat amb el nou senzill de Pele MacLeod. "Edinburgh" és un avançament del seu nou disc, Pluja fina (Picap, 2018), que estrenem avui en format de videoclip. Tal com diu el músic: "Canviar el teu lloc de vida sempre és una experiència recomanable, sobretot si estàs en un moment complicat, perquè emprens un viatge que no s'acaba mai, sempre t'acompanyaran els bons records del que has viscut".


La cançó, que continua amb l'esperit optimista característic de MacLeod, està basada en l'experiència personal de Pele Bernal, alter ego de Pele MacLeod. En el seu cas, una estada a Edimburg per aprendre anglès li va donar l'oportunitat de tocar al festival de teatre i música al carrer de la ciutat, i arran de la seva actuació pels pubs edimburguesos, va sorgir el seu projecte musical. És per això que l'artista va decidir viatjar a la ciutat escocesa per rodar la primera part del seu videoclip, que se situa a la baixada de la Royal Mile des del cèlebre castell ubicat al centre històric de la ciutat. 

Pluja fina (Picap, 2018) és el segon disc de l'artista, enregistrat als Ophiura Studios i mesclat per Marc Parrot a Grabaciones Silvestres. En aquest treball, segons MacLeod, hi podrem trobar unes cançons "encara més animades i positives que a l'anterior disc, on els teclats i els cors tenen un gran protagonisme, però també amb una diversitat d'estils que van des del pop-folk fins al funk amb sintetitzadors, i fins i tot hi podem trobar una havanera". Tot això, tanmateix, "sense perdre el segell MacLeod" que els ha portat fins aquí.

Aquest divendres 9 de novembre surt el nou disc del músic, que farà el primer concert de presentació el dia 23 del mateix mes al Teatre Auditori de Granollers.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais