actualitat

Sommeliers guanya el premi Miquel Martí i Pol 2018 per la musicació de Joan Margarit

El grup coral s'ha imposat als altres quatre finalistes amb la cançó que adaptava el poema "La llibertat"

El premi s'inclou dins el certamen Terra i Cultura i està dotat amb 5.000 euros i una escultura de Josep Bofill

| 13/11/2018 a les 12:50h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, premis, Terra i Cultura 2018, Terra i Cultura, Lluís Llach, poesia, actualitat, Sommeliers
Sommeliers
Sommeliers | Xavier Mercadé
La musicació de Sommeliers del poema "La llibertat" de Joan Margarit ha estat la guardonada de l'onzena edició del certamen Terra i Cultura, que impulsa el celler Vall-Llach. El reconeixement està dotat de 5.000 euros i una obra de l'escultor Josep Bofill. El grup vocal ha rebut el Premi Miquel Martí i Pol de mans del jurat en un acte que ha tingut lloc aquest migdia a la seu de la SGAE, a Barcelona.

Les altres quatre composicions que havien arribat a ser finalistes eren les musicacions de "Qual serà el jorn que la mort jo no tema", d'Ausiàs March, a càrrec de Carles Dénia i Aleix Tobias; "De quan t'adorms", de Víctor Sunyol, a càrrec d'Ivette Nadal; "L'infinit a les mans" de Joan Roig, a càrrec de La Folie, i "Ball pagès", de Marià Villangómez, a càrrec de Projecte Mut.

En una entrevista a Enderrock.cat es preguntava a Sommeliers què dirien si guanyessin el premi, i la resposta era aquesta: "Seria una molt grata notícia, un reconeixement a la llibertat. En primer lloc donaríem les gràcies a Lluís Llach per haver-nos preseleccionat. Després donaríem les gràcies a tot el jurat que forma el certamen Terra i Cultura d'aquesta XIa edició per la confiança dipositada en la nostra musicació i a totes les persones que ens han fet costat durant tots aquests anys de treball. Rebre un reconeixement d'aquestes característiques ens motivaria molt a seguir creant i musicant. La cultura és un bé col·lectiu, un tresor que ens necessita a tots nosaltres per mantenir-se viva i que, al mateix temps, l'hem de viure i compartir. És una forma de ser lliures".
 

Sommeliers Foto: Xavier Mercadé


Els guanyadors de les darreres edicions han estat David Carabén de Mishima (2017) per "Tot són preguntes" de Joan Vinyoli; Mireia Vives i Borja Penalba (2016) per “Si no fores (no amb mi)” de Roc Casagran; Bartomeu (2015) per “Els amants” de Vicent Andrés Estellés; Judit Neddermann (2014) per “El fugitiu” de Miquel Martí i Pol; Toni Xuclà (2013) per “Aquesta pau és meva” de Salvador Espriu; Roger Mas (2012) per “Si el mar tingués baranes” de Maria-Mercè Marçal; Tomàs de los Santos (2011) per “Homenatge anònim XV” de Vicent Andrés Estellés; Joan Manuel Galeas (2010) per “Em declaro vençut” de Miquel Martí i Pol, i Òscar Briz (2010) per “Sense futur” de Salvador Espriu; Sílvia Pérez Cruz (2009) per “Covava l'ou de la mort blanca” de Maria-Mercè Marçal, i Clara Andrés (2008) per “Personatges” de Josep Pedrals.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais