estrena

La versió de Tino Casal d'Aldrin y Collins

Estrenem el videoclip de 'Tigre bengalí'

El quartet vallesà serà demà a Sant Feliu de Guíxols presentant l'àlbum 'Odisea en el espacio de confort'

| 22/11/2018 a les 19:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, VOL, estrenes, videoclips, Aldrin y Collins, Tino Casal, TZVR
Aldrin & Collins
Aldrin & Collins | Fotograma del videoclip
Buzz Aldrin i Michael Collins són dos astronautes oblidats per la història que, malgrat acompanyar Neil Armstrong en el viatge a la lluna a bord de l'Apolo 11, no han passat (com ell) a la posteritat. Amb l'objectiu de reivindicar totes dues figures i altres personatges marginats pel pas del temps, quatre músics de Cerdanyola del Vallès van escollir Aldrin y Collins com a nom sota el qual agrupar-se com a banda. Aquest any el grup ha tret la seva cinquena referència –amb un joc de paraules que casa perfectament amb el nom de la formació–, Odisea en el espacio de confort (Bcore, 2018), de la qual avui estrenem un videoclip.


"Tigre bengalí" és la cançó que tanca l'àlbum i una versió molt personal d'un senzill relativament desconegut de Tino Casal. Amb aquest tema pretenen reivindicar l'artista asturià, que va ser clau durant la movida madrileña i que portava per bandera l'estètica glam i els arranjaments electrònics en plena dècada dels vuitanta. 

Per a l'elaboració del videoclip, Aldrin y Collins ha tingut la col·laboració de la productora Soulpsychokiller, experta en curtmetratges de terror, que ha donat al vídeo una imatge decadent, enèrgica i agressiva. 

Malgrat el títol de l'àlbum, Odisea en el espacio de confort no és un treball més en què el grup s'hagi acomodat. Es tracta d'un disc gravat majoritàriament en directe i de manera orgànica, en què, amb set temes, canten als dilemes i conflictes de la trentena mantenint alguns sons dels seus inicis musicals propers a l'emocore i el posthardcore. El quartet serà demà al TZVR Club de Sant Feliu de Guíxols presentant en directe el disc, i el 30 de novembre seran a la sala Vol de Barcelona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais