actualitat

Dorian: «Ens trobem en un moment de renaixença»

El quintet barceloní serà divendres i dissabte a Razzmatazz presentant el nou àlbum, 'Justicia universal'

El disc, sensible als moviments socials, obre una nova etapa musical del grup

| 22/11/2018 a les 21:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Razzmatazz, actualitat, Dorian
Dorian
Dorian | Sergi Margalef
El grup barceloní Dorian va treure el passat mes de maig el seu sisè disc, Justicia universal (I*M Records, 2018), amb el qual inaugura una nova etapa vital i musical. La gira de presentació d'aquest àlbum ha dut el quintet per mig centenar de ciutats d'Amèrica i l'estat espanyol i culminarà aquest cap de setmana a Barcelona. A l'abril van sortir ja les entrades per al concert de demà a la sala Razzmatazz, però veient la rapidesa amb què es van esgotar, van ampliar la cita per oferir un altre concert el següent dia, aquest dissabte 24 de novembre.  

El cantant i compositor del grup, Marc Gili, se sent corprès amb l'èxit que estan rebent, i sobretot fent memòria dels seus primers temps, ara fa quinze anys: "Quan amb molts esforços vam poder tocar a la sala Sidecar no ens imaginàvem que ompliríem dues nits la Razzmatazz", explicava a l'entrevista que li va fer Andrea Romanos per a la revista impresa de novembre, on Dorian era portada. 

Però són aquí, amb un públic cada vegada més ampli i fidel que espera amatent veure en directe aquest nou àlbum, un treball que obre les portes d'un nou període musical de Dorian. "Tenim la sensació que aquest disc, tant pel que fa a la sonoritat com a les novetats estilístiques, suposarà la primera etapa d’un recorregut amb tres capítols", explica Gili, "ens trobem en un moment de renaixença i de recerca de futures sonoritats".

Temàticament, però, conserven a les lletres les influències de la filosofia barrejades amb la sensibilitat per copsar i reflectir les realitats socials que els rodegen. De fet, la cançó que dona nom a l'àlbum, "Justicia universal", va del canvi climàtic, un tema al qual, tot i ser –segons Dorian– la major amenaça a la qual ens enfrotem, quasi no hi parem atenció. Amb el títol de Justicia universal, per això, s'adrecen i agraeixen a "totes les persones que dia rere dia intenten fer del món un lloc més habitable", aclareix Gili, "col·lectius feministes, LGTB, associacions contra el racisme o gent que es juga la vida en països com Mèxic per garantir la informació als diaris".

Trobareu l'entrevista completa a Dorian a la revista impresa de novembre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais