Cançó per cançó

Observant per un forat el nou disc de Pavvla

L'artista santcugatenca estrena el seu segon àlbum, 'Secretly hoping you catch me looking', i ens l'analitza cançó per cançó

| 23/11/2018 a les 13:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, cançó per cançó, Pavvla, actualitat, Festival Mil·leni
Pavvla
Pavvla | Cristina Tomás
Després de l'èxit aclaparador del seu àlbum de debut, Creatures (Luup Records, 2016), Pavvla ha tret aquesta nit el seu segon llarga durada, Secretly hoping you catch me looking (Luup Records, 2018). A través d'un alter ego musical, que en aquest cas ens apareix fins i tot disfressat i amb perruca (com canta el single de l'àlbum "None of the above"), la cantant i actriu Paula Jornet expressa en aquest disc els problemes i pensaments quotidians que viu la seva generació. Amb els nou temes que formen Secretly hoping you catch me looking, l'artista crea una narrativa que es va desenvolupant i reprenent durant tot el disc. Una història unitària que entoma amb una sonoritat més electrònica, afegint sintetitzadors i traient guitarra, sense perdre el seu to melangiós habitual.

El primer concert de presentació de l'elapé serà el proper divendres 30 de novembre a El Molino de Barcelona, dins la programació del Festival Mil·leni. Abans, per això, repassem amb ella totes les cançons de l'àlbum, una a una, per saber qui és i què li passa a Pavvla a dia d'avui.



1. "Intro (u)"
"La cançó va sobre apostar tot el que tens i tota l'energia de què disposes a una cosa, a un projecte o a una persona. I fer-ho tot i saber que no podràs perquè sempre hi haurà una altra cosa que t'ocuparà el cap."

2. "The world stopped the day you were born"
"És una carta a aquella persona a qui 'ella' admira totalment i amb qui es posa nerviosa només de parlar-hi, l'espifia i diu tonteries que no diria a ningú més. A aquell amb qui, sense amagar-se'n, es desfà quan el té davant, en veure que està igual de trencat que ella. Tots dos fa temps que busquen algú que els entengui i, quan es troben, s’espanten."

3. "Something New"
"Les preocupacions i pors que existien abans ara semblen marxar i aquest espai buit s’omple de ganes de coses noves. Ganes de passar de tot, de ser hipòcrita i no tenir remordiments. Ganes de ballar, d’enamorar-se, de desenamorar-se, de trencar-se i de reconstruir-se. I potser així, finalment, sentir alguna cosa diferent, alguna cosa nova."
 

Pavvla Foto: Cristina Tomás


4. "Burnt to Ashes"
"Es tracta d’un tema més vitalista que descriu aquell moment en què tot va bé i et deixes caure i endur per l’eufòria. I la respires."

5. "Unbreakable"
"En aquell moment d’eufòria, però, no pots evitar preguntar-te quan s’acabarà. I com a conseqüència d’aquesta interrogació, aquell sentiment que semblava immòbil i intrencable es posa en dubte. Val la pena lluitar per un sentiment estàtic que no evoluciona?"

6. "None of the above"
"Per deixar de pensar en tot plegat, surts de festa i et disfresses amb una perruca de color rosa. Deixes de ser tu. I jugues a enamorar-te. I en aquest moment, et pregunten si voldràs seguir jugant l’endemà, quan la lluna ja hagi marxat. Voler o poder, et qüestiones. Si pogués contestar, respondria sí i no, cap de les respostes anteriors (none of the above)."



7. "It could be"
"De tant en tant està bé passar unes hores en un món imaginari on totes les suposicions de la vida real tenen lloc. És un món preciós, en què somies i, així, acabes per descobrir que el simple fet de somiar una cosa ja la fa real. Que de vegades no cal realitzar un somni i és millor guardar-lo al teu propi món imaginari. La teva casa 2.0."

8. "Dance Alone"
"Encara que les coses canviïn, la vida giri i ja no tinguis res clar, sempre et quedarà ballar sola a casa, a les fosques, il·luminada només per la tènue llum d’una farola del carrer. I, per uns segons, transportar-te a un escenari davant 10.000 persones. O cantar a la lluna. I et qüestiones aleshores si les mentides dites amb uns llavis pintats són mentides més maques. De tota manera, a qui l’importa què és cert i què no, quan balles sola a casa?"

9. "Secretly hoping you catch me looking"
"'Soc massa ingènua per sentir-me malament', diu ella mirant-se al mirall. Però té malícia als ulls: no té res d'ingènua però pensa que, posant-se aquesta etiqueta, se salva. Ha quedat guanyadora, en primera posició, del seu joc preferit. I du el premi penjat al coll. De fet, es mou com si el joc l’hagués inventat ella. Un joc que comença quan la lluna surt i acaba quan aquesta marxa. El joc de la doble vida, de no ser honest, de trencar, d’embrutar. De fer veure que no passa res i deixar que passi tot amb els ulls tancats. Ella no en té res, d’ingènua, però es posa aquesta etiqueta per no sentir-se malament. Cor que no veu, cor que no sent."

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais