videoclips

Cuba com a inspiració, el nou clip de Guillem Roma

Estrenem el nou videoclip del cantautor manlleuenc, carregat d'influències llatinoamericanes

La versió en castellà del tema "Alguna cosa se'ns està escapant" formarà part d'un nou EP que revisitarà cançons pròpies

25x25 amb Guillem Roma a la llibreria Pebre Negre (Barcelona)

| 29/11/2018 a les 15:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, videoclips, Guillem Roma
Guillem Roma
Guillem Roma | Alba Roma
Després de quatre discos en solitari, el cantautor manlleuenc Guillem Roma torna a carregar la bateria i prepara un nou EP per a principi del 2019. En aquest treball discogràfic el músic revisarà alguns dels temes que ha anat component al llarg de la seva trajectòria musical: "He volgut fer un exercici creatiu diferent, sense partir del full en blanc, sinó a través de l'exploració, el desenvolupament i la transformació de materials ja existents en el meu repertori", explica l'artista.

En tenim proves. Després de l'avançament de la cançó "Alguna cosa se nos está escapando", ara Roma ha decidit afegir-li el component audiovisual. Estrenem el nou videoclip del músic, fruit d'aquest procés d'exploració de la seva pròpia obra musical.  


Amb aquest tema el músic revisita la seva cançó "Alguna cosa se'ns està escapant", del disc Oxitocina (autoeditat, 2012), per transformar-la en una peça amb una gran influència llatinoamericana. Els ritmes del continent llatí, la presència de la guitarra espanyola i l'aposta pel castellà en aquest nou tema són la demostració d'aquest exercici de creació que està fent el músic a partir de cançons pròpies i que desembocarà en una nova referència discogràfica. 

Allunyant-se del més terrenal i lògic, la cançó va de totes les coses que no podem explicar: per moltes teories que tinguem sobre el món que ens rodeja, sempre hi ha alguna cosa de la qual "no nos estamos enterando", canta la tornada. És la certesa de saber que hi ha moltes coses que ens perdem en aquest món el que ha dut Roma a parar per tornar a començar. "En aquest món esclau de la novetat he volgut donar un valor a lo vell i reflexionar sobre el fet creatiu i l’ADN del que és una cançó", comenta el músic.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais