videoclips

«Valentina» no és el vertader amor de 31 FAM

El videoclip de "Valentina" és el primer avançament de l'àlbum que el grup de trap publicarà a principi del 2019

| 30/11/2018 a les 11:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrena, videoclip, 31 FAM, trap, videoclips
31 FAM
31 FAM | Arxiu grup
La recent onada de trap en català està portant formacions com 31 FAM al capdavant de les llistes de reproducció dels joves catalans. Formada per sis trapers de la ciutat de Sabadell amb els noms de Kid PiJoey CLil DidiBandamKoalekay i AAA, la formació fa poc més d'un any que va començar a cantar sobre amor, sexe i festa. Darrere aquesta careta d'eterna celebració, però, els temes del grup comporten sempre reflexions que van més enllà de la pura superficialitat. 

Una demostració d'aquesta doble cara és la cançó "Valentina", que avui estrenen en format audiovisual i que formarà part del seu proper àlbum, que veurà la llum a principi del 2019. Sota l'aparença d'una cançó d'amor, els membres de 31 FAM expliquen que en aquest avançament hi ha una altra història: la de la seva formació. "A primera vista és el nom d'una noia, el símbol del procés que estem vivint com a grup", afirma Kid Pi, un dels seus integrants. D'aquesta manera, la dependència cap a aquesta noia, la Valentina, és la nova vida plena de canvis que els ha aportat treballar junts en el seu projecte musical de trap.


Procedents la gran majoria de la mateixa escola o per casualitats de la vida, els membres de 31 FAM van començar a fer trap com un joc més. Quan van veure que els agradava i que els seus versos tenien potencial és quan van decidir unir-se en aquesta formació de trap, que combina el català amb el castellà i l'anglès. Amb el projecte consolidat, ara s'han decidit per enregistrar un àlbum, del qual s'aniran sabent més detalls via xarxes socials. 
 

31 FAM. Foto: Arxiu grup


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais