videoclips

Kabul Babà ens ensenya el seu refugi musical

El grup format per dos dels membres de Sopa de Cabra estrena una cançó inèdita, "Blues de la barraca d'en Peck"

La formació no descarta publicar un nou disc durant els propers mesos

Sopa de Cabra rescata els seus orígens

| 03/12/2018 a les 14:10h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, videoclips, Sopa de Cabra, blues, estrena
Fotograma videoclip Kabul Babà
Fotograma videoclip Kabul Babà
Quan en Cuco i en Peck compartien projecte amb Sopa de Cabra, els va sorgir la inquietud d'unir-se per crear cançons que no seguien la mateixa tònica del grup gironí. D'aquí en va néixer Kabul Babà, una formació que continua amb un objectiu clar: seguir fent rock en català. Havent iniciat el projecte el 1999, després de 19 anys encara tenen coses a dir i cantar, per això avui estrenen una cançó inèdita amb videoclip inclòs; és el "Blues de la barraca d'en Peck". 

Segons explica Francesc Lisicic, més conegut com a Cuco, aquest tema neix com a resultat de la senzilla diversió de fer música. La barraca on viu en Jaume Soler, el guitarrista de Sopa de Cabra conegut com a Peck, és el lloc on els dos integrants de Kabul Babà ideen i graven les cançons. L'audiovisual que estrenem sembla un homenatge a aquest entorn idíl·lic on el temps sembla que passa més a poc a poc.


Fins al moment Kabul Babà té tres àlbums a la seva discografia: Club (Música Global, 2003), L'equipatge del temps (Música Global, 2005) i Màfia Potàgia (RGB Suports, 2007), tot i que no descarta publicar-ne un de quart properament. De fet, el tema "Blues de la barraca d'en Peck" és una de les composicions que tenen preparades per a un futur disc que, segons en Cuco, probablement aniran revelant al llarg dels propers mesos.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais