videoclips

El punk crític de Mal-Humorats reivindica la memòria històrica a «Trinxeres»

Estrenem el nou clip del quintet terrassenc

La cançó escollida forma part de l'àlbum de debut del grup, 'Herència ofegada'

| 11/12/2018 a les 12:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Mal-Humorats, punk-rock, videoclips, estrenes, Batec
Mal-Humorats
Mal-Humorats | Elena Pastor
Creat fa poc més d'un any, el grup terrassenc Mal-Humorats publicava a l'octubre el seu àlbum de debut, Herència ofegada (autoeditat, 2018). El quintet ha aplegat en aquest disc set temes que li serveixen com a carta de presentació i que el defineixen com a grup de punk, amb influències de Blink 182 Green Day i amb una essència gamberra però, sobretot, crítica i combativa. Entre els temes amb més càrrega de reivindicació sociopolítica hi ha "Trinxeres", i avui des d'Enderrock.cat n'estrenem el videoclip.


"Trinxeres", enregistrada amb la col·laboració del grup de punk-rock Batec, busseja en un passat bèl·lic per trobar-hi una continuïtat i una correlació amb el present. Fent gala del seu nom, el grup mostra una visió crítica sobre la importància de la memòria històrica: "La història del passat i els errors que es van cometre no poden tornar a repetir-se. Hem de ser tots i totes nosaltres qui afrontem la realitat i defensem tot allò pel qual van lluitar els nostres avantpassats", sentencien. 

En la mateixa línia està ideat el videoclip, que dirigit per Albert Perdices i gravat per Elena Pastor, utilitza el collage i l'animació per tornar a una estètica bèl·lica i de la societat dels anys setanta. Interposant les imatges d'una manera caòtica que lliga amb la guerra i el missatge de la cançó, es va creant "una comparativa del passat i el present", comenta Jordi Jaeger, bateria de la banda. Mal-Humorats, orgullós de la seva flama combativa, assegura: "Utilitzar la música com a eina revolucionària és el nostre major exponencial".

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais