actualitat

Gemma Humet, Paula Giberga i Edna Sey faran de Músic del Mes

Les tres cantants seran les protagonistes de l'edició d'aquest any

El Músic del Mes és una activitat educativa anual que mostra l’ofici de músic als instituts de Barcelona

| 12/12/2018 a les 10:10h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, actualitat, Gemma Humet, Paula Giberga, Edna Sey, Músic del Mes, Músic del Mes 2018, dones i música, dones
Edna Sey a l'IES La Guineueta de Barcelona
Edna Sey a l'IES La Guineueta de Barcelona | Xavier Mercadé
Entre desembre i gener, el programa anual Músic del Mes farà sessions educatives i musicals a les aules de sis instituts barcelonins, realitzades amb exemples pràctics a partir de la construcció de cançons. L’edició del 2018, dedicada a les dones de la música, estarà representada per les veus de la cantautora vallesana Gemma Humet, que combina la cançó amb la poesia; la vocalista palmarenca Paula Giberga del grup de pop La Folie, i la cantant soul Edna Sey, que forma part del trio osonenc The Sey Sisters i que ha iniciat carrera en solitari amb Stay Focused (RGB Suports, 2018).

Els alumnes tindran l’oportunitat de conèixer tres propostes destacades de la música popular catalana interpretada per dones, així com la seva presència en l’escena musical, on cada vegada són més visibles en festivals i cicles. Sey, Humet i Giberga aprofundiran en els seus processos de creació i cercaran els referents i influències a l’hora de construir cançons amarades per gèneres com el soul, el pop o la cançó d’autor. Coordinat per la revista Enderrock i amb el suport de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, aquest any els instituts participants en l’activitat del Músic del Mes seran l’Emperador Carles, el XXV Olimpíada Fort Pius, el Príncep de Girona, el Quatre Cantons i La Guineueta. 
 

Edna Sey a l'INS La Guineueta de Barcelona. Foto: Xavier Mercadé


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais