EDR Balears

La clarividència de Telepredicadors a la seva nadala, «Ho tenc clar»

El grup mallorquí regala als seus seguidors la seva primera cançó de Nadal en un homenatge a les persones que pateixen les injustícies socials

| 14/12/2018 a les 14:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, videoclips, estrena, estrenes, Telepredicadors, EDR Balears
Telepredicadors
Telepredicadors | Arxiu Telepredicadors
A principi de setembre el quartet mallorquí Telepredicadors publicava el seu primer treball homònim (autoeditat, 2018), un recull de cançons que van bregar per sortir a la llum, com explica el líder i compositor del grup, Joan Miquel Riera: "Hem fet un gran any, un gran 2018, hem pogut presentar el disc que teníem dins el calaix i la banda ha anat creixent". Expliquen que la cançó que avui estrenem a EDR Balears, "Ho tenc clar", és un regal per a tota la gent que s'ha anat sumant al grup de seguidors del grup.


L'origen de la cançó parteix de la idea de fer una nadala. Durant el procés de creació, la peça va anar evolucionant, tal com explica Riera: "Tot parteix d'una nadala, ara bé, en el que més vaig pensar, més que en la felicitat implícita d'aquestes dates, és en les persones que viuen aquestes dates des dels caixers bancaris, algunes privades de feina, de llar. D'altres, injustament privades de llibertat, o fins i tot gent que viu el drama de la guerra". La cançó convida a reflexionar sobre les injustícies i els desequilibris socials. La peça ha estat enregistrada per Damià Payeras de Sotrack Produccions, un membre més de Telepredicadors a l'ombra. El grup, que prepara nous directes per a principisd'any, també està component el que serà el seu proper treball.
 

Foto: Arxiu Telepredicadors


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais