estrenes

Cesk Freixas celebra la vida amb «Ball» i «Revetlla»

El penedesenc avança dues cançons del seu proper disc, que es posarà a la venda el proper 4 de gener

A "Revetlla" l'artista col·labora amb Beth Rodergas

| 18/12/2018 a les 13:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Revetlla, Beth Rodergas, Cesk Freixas, estrenes, Ball
Cesk Freixas
Cesk Freixas | Juan Miguel Morales
El cantautor de Sant Pere de Riudebitlles està comptant els dies per publicar el seu setè treball discogràfic, que arribarà a les botigues quan tot just haguem acabat de pair el raïm de Cap d'Any, el 4 de gener. Avui, però, Cesk Freixas vol fer un regal als impacients i per això avança dos temes que formen part de Festa Major (U98, 2018): "Ball" i "Revetlla", dos clams a favor de la celebració.

El músic explica que les dues cançons tenen temàtiques similars, ja que centren el focus en "la celebració de la pròpia vida i en el fet de compartir-la amb les persones que estimes". Agafant així un to que en el seu projecte musical havia quedat "en un segon pla", totes les cançons mantenen una connexió, però cadascuna de té les seves particularitats.

Per exemple, en el cas de "Ball", l'artista comenta que "és més terrenal, més humanista" i que des del principi volia que fos cent per cent optimista i vitalista. Amb aquest objectiu, Freixas explica que la composició instrumental ha estat diferent perquè no hi surt el baix i per això han hagut de jugar amb els arranjaments de guitarra. 


Pel que fa a "Revetlla", el penedesenc reconeix que és "una balada en tota regla", un tipus de cançó que s'havia privat de fer en el passat. Amb aquest disc el músic confessa que ha volgut "trencar alguns estereotips" de la seva música per anar a buscar altres sons diferents. En aquest tema el cantautor ha fotografiat imatges emblemàtiques de festivitat juntament amb Beth Rodergas, una col·laboració que feia molt de temps que el músic volia complir. 


Amb aquest disc que està a punt de sortir, Cesk Freixas commemora els seus quinze anys de trajectòria. Tot plegat ho articula des de la simbologia de la festa major, que segons el músic està estretament relacionada amb el funcionament de les nostres vides. Aquest projecte discogràfic s'ha finançat a través de Verkami, i aquesta setmana els mecenes de l'àlbum ja comencen a rebre les còpies físiques. Víctor Nin, el seu inseparable guitarrista, també l'acompanya en aquest nou disc.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais