estrenes

Guiem Soldevila és nàufrag de somnis

El menorquí estrena el videoclip de "No s'enfonsa", una cançó basada en un somni de retrobament d'una persona estimada

| 20/12/2018 a les 13:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, EDRBalears, estrena, Guiem Soldevila
Guiem Soldevila
Guiem Soldevila | Arxiu artista
Hi ha persones que somien molt i traslladen les seves immersions nocturnes en art. Aquest és el cas de Guiem Soldevila, que després de la sortida del darrer disc, Fins demà o la propera metamorfosi (Satélite K, 2018), ha volgut transformar en audiovisual la primera cançó de l'àlbum. "No s'enfonsa" és el tema oníric que estrena avui el músic i que ha unit els quatre elements en una sola expressió artística. 

Segons explica el cantant, aquest tema va sorgir d'un somni en què es retrobava amb un ésser estimat. El videoclip vol representar "una espècie de naufragi", afirma Soldevila, que ha volgut vincular a "les emocions i la simbologia de l'aigua". Per tal de crear aquesta atmosfera de somni, el cantant ha comptat amb la tasca del realitzador Ivan Ivanovich, que ha centrat el clip en la connexió entre el cel i la terra, i entre el mar i el foc. 


Amb la voluntat de "conjuntar diferents expressions artístiques", el músic expressa que li agrada il·lustrar les seves cançons. Precisament per això s'ha decidit a publicar un videoclip sobre el primer dels temes del seu quart disc, que afirma que és el treball que l'ha portat "més lluny i més endins". 

A més d'haver posat el focus en la part audiovisual de la seva creació, Guiem Soldevila també para atenció en els directes de la seva última referència. El proper 12 de gener tornarà a casa per oferir un directe a la Sala Multifuncional des Mercadal de Menorca. 
 

Guiem Soldevila. Foto: Arxiu artista


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais