llista

Els millors discos del 2018 segons la crítica (del 50 a l'41)

Els 50 millors discos del 2018 segons la crítica

Premis Enderrock 2018, la gala per Vicens Tomàs

Clara Peya signa el millor disc del 2018

| 27/12/2018 a les 10:03h
Especial: Premis Enderrock
Arxivat a: Enderrock, Ebri Knigt, balago, Pol Fuentes, Narcís Perich, miquel abras, The Bird Yellow, auxili, marcel lázara i júlia arrey, Paula Valls, Premis Enderrock 2019, La Pegatina
50.


PAULA VALLS
I Am
(Satélite K)

En el seu debut discogràfic, la cantant i compositora osonenca brilla amb una veu intensa i seductora. Produït pel guitarrista David Soler, és una demostració de la seva capacitat vocal, però també emocional.



49.


AUXILI
Tresors
(Propaganda pel Fet!)

En el seu tercer treball, el grup d’Ontinyent destina les melodies sincopades del reggae
a intensificar el missatge de protesta política i a construir cançons íntimes. Un dels tresors més ben amagats de l’escena valenciana.



48.
 

NARCÍS PERICH
Puigdemont
(EDR Discos)

El cantautor alellenc homenatja el president a l’exili en el seu darrer cançoner més pop.
A banda de l’amor cap el seu municipi, també canta al desamor i treu del calaix temes de diferents èpoques de la seva trajectòria.



47.
 

THE BIRD YELLOW
Little Kids
(Delírics)

El cantautor barceloní Gerard Vidal ha estat una de les sorpreses de la temporada. La seva honestedat i maduresa musicals corprenen en un debut naïf però solvent, amb melodies indie-folk de sonoritat anglosaxona.


46.
 

BALAGO
El demà
(Foehn Records)

Disset anys després del debut, el duet vallesà Balago presenta la sisena entrega avalada pel risc i l’experimentació. Compendi de composicions a la recerca d’atmosferes crepitants, marcadament perspicaces i imaginatives.



45.
 

EBRI KNIGHT
Guerrilla
(Maldito Records)

El quart disc del grup argentoní ha reafirmat el discurs d’esquerres, feminista i separatista. Ebri Knight dispara ara un so endurit respecte a treballs anteriors en què els instruments folk conviuen amb guitarres distorsionades.


44.
 

LA PEGATINA
Ahora o nunca
(Warner)

La fusió llatina del pioner i referencial grup de Montcada i Reixac s’expandeix després de quinze anys amb gires que triomfen arreu. El nou salt endavant són deu temes trepidants –un de darrer en català– produïts per Rafa Arcaute.



43.
 

MIQUEL ABRAS
Punt de no retorn
(U98 Music)

L’empordanès Miquel Abras ha fet una aposta doble amb el delicat Punt de partida, cançons d’amor amb la seva veu trencada, i l’imponent Punt de no retorn, fruit d’una necessitat moral sorgida després de la brutalitat de l’1-O.



42.
 

POL FUENTES
Embranzida
(Picap)

El segon artefacte de cançó d’art i assaig del barceloní Pol Fuentes, després de deu anys de Rosa-Luxemburg, retrata tendrament el que pensa de la vida, quan tot s’accelera i s’hi precipita desenfrenat per l’embranzida.



41.


MARCEL LÁZARA I JÚLIA ARREY
Pedalant endins
(Halley Records)

El que va ser lletrista de Txarango ha debutat amb un nou projecte, molt ben acompanyat de Júlia Arrey. Cançons rodades, nascudes d’un viatge de dos anys en bicicleta pel Brasil.

 
<< inici   31-40>>   21-30>>    11-20>>   01-10>>  

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais