premis enderrock

Joan Dausà: «'Ara som gegants' neix de la reflexió sobre què vull fer amb la meva vida i què vull dir»

El músic rebrà el Premi Enderrock de la crítica a millor artista del 2018

Clara Peya signa el millor disc del 2018

| 03/01/2019 a les 10:00h
Especial: Premis Enderrock
Arxivat a: Enderrock, Premis Enderrrock 2019, entrevista, Ara Som Gegants, Joan Dausà, Premis Enderrock 2019, Millor artista 2018, Premis Enderrock
Joan Dausà
Joan Dausà | Michal Novak
Al llarg d’aquest 2018, Joan Dausà no ha parat quiet. El seu darrer disc, Ara som gegants (Promo Arts, 2018), ha mogut el santfeliuenc fins a paratges com el Tibidabo, el Festival de Cap Roig o el Palau de la Música Catalana. Ara, fruit de l’èxit de la seva darrera incursió discogràfica, el músic recull el Premi Enderrock de la crítica a millor artista del 2018.

Com has viscut tota aquesta activitat musical del 2018?
Estic i estem molt contents. Al final, ens havíem plantejat el projecte amb la intenció de consolidar el que havíem construït en cinc anys des del Jo mai mai, però també per ampliar el gruix de la família que ens segueix en això. I ha anat molt bé perquè ha crescut el públic, és un disc que ha connectat, tal com ens indiquen els inputs que rebem.

Amb aquest retorn has apostat per concerts ben especials, com el del Tibidabo o el Palau de la Música. La tria acurada dels directes forma part d’aquesta nova etapa?
És una cosa que sempre m’ha agradat fer, però sí que ara encara ho hem volgut fer més perquè tenim més clar el valor que té el lloc on presentes un treball. Teníem clar que és molt important amb què emmarques les cançons, almenys en el nostre tipus de música. Per tant, vam pensar molt on presentar l’àlbum, que finalment va ser al Tibidabo, però també en els concerts on teníem ganes de vertebrar la gira, com pot ser l’Strenes de les Escales de la Catedral, el Festival de Cap Roig, el Palau de la Música i els que vindran. Busquem llocs especials que se sumen a altres directes de la gira.

Què té Ara som gegants que no tenien els teus anteriors treballs?
Jo mai mai i On seràs demà? són dos àlbums que són una suma de cançons però que no tenen una personalitat pròpia com a disc. Ara som gegants neix de la reflexió sobre què vull fer amb la meva vida i, per tant, què vull dir a través de la música. Decideixo que en aquest disc vull explicar com entenc la vida, cosa que no hem fet en els altres àlbums. Aquí són cançons que poden parlar de la tristesa però també del positivisme, ja que jo busco la cara bona de tot plegat. És un disc més personal.

Per tot això se t’ha concedit el Premi Enderrock de la crítica a millor artista. Com valores aquest reconeixement?
Em fa molta il·lusió. El primer que vaig preguntar quan em van trucar va ser “Què vol dir això del millor artista?”, però aquests dies pensava que al final és una actitud, d’entendre la feina i d'entregar-te en cadascuna de les seves facetes. Això et defineix com a artista: com enfoques la feina, com cuides les coses... Rebre aquest premi ens fa estar molt contents.
 

Joan Dausà. Foto: Michal Novak


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais