concerts

La celebració nadalenca de Mishima

El grup barceloní commemora els 75 anys de l'Apolo amb una actuació ben especial a la sala que els ha vist créixer

El quintet mallorquí Da Souza obre el concert amb el seu pop energètic i irreverent

El concert nadalenc de Mishima a la sala Apolo de Barcelona

| 29/12/2018 a les 12:00h

Mishima
Mishima | Xavier Mercadé
"Perquè demà ens pertany i demà és per tu i per mi" va ser el clam amb què els Mishima van tornar a omplir l'Apolo aquest dijous. El cant venia reforçat des de l'escenari pel cor In Crescendo, els guanyadors de la segona edició de l'Oh Happy Day, convidats pel grup barceloní. Tanmateix, resultava difícil escoltar-los a causa de la força amb la qual els seguidors de la banda corejaven un dels, ja clàssics, himnes del grup. La tornada a una de les seves sales preferides venia marcada, segons el seu líder David Carabén, per les ganes de retre un homenatge a un espai "que compleix 75 anys i ha estat essencial per a l'escena musical barcelonina". Tot i que Mishima presentava per primera vegada a l'Apolo el seu darrer disc, Ara i res (TRIS/Warner, 2017), la banda va plantejar el concert en termes d'agraïment cap al seu públic fidel i va fer un intens repàs a la seva discografia, "ens heu suportat molts anys", feia broma Carabén.
 
L’esdeveniment s’havia anunciat com un únic "concert de Nadal" però aviat es van exhaurir les entrades i el grup va decidir obrir una altra data, que finalment s'ha traslladat a aquest dissabte a causa de l'adhesió per part dels barcelonins a l'aturada del país d'aquest divendres. Mishima no volien celebrar només el Nadal i van triar dos grups ben potents i poc coneguts a Catalunya perquè obrissin les nits de l'Apolo, per potenciar així els joves valors musicals d'arreu dels Països Catalans. El dijous, des de Mallorca, Da Souza, recents guanyadors del Premi Enderrock de la Música Balear al millor disc de l'any, van aportar tota la seva força elèctrica pop per escalfar la sala. I dissabte Els Jóvens, guanyadors del premi Carles Santos a millor cançó i millor disc del País Valencià, van començar la festa amb el seu pop-folk tradicional que no deixa indiferent a ningú.
 
Dijous, Mishima va aprofitar l'energia que els mallorquins havien deixat surant a l'ambient per fer ballar i cantar el públic des de l'inici, que ben aviat es va animar udolant amb "Tot torna a començar" i picant de mans amb "Tornaràs a tremolar". La banda havia preguntat a la xarxa quines cançons havien de recuperar per a l'ocasió dels seus discos anteriors, i l'estratègia va funcionar perquè els seguidors van acollir amb entusiasme les cançons de Trucar a casa, recollir les fotos, pagar la multa (DiscMedi, 2005) i Set tota la vida (Warner, 2007). Carabén va fer especial èmfasi en aquest últim treball i va recordar el disc de tribut que Enderrock ha fet per commemorar els 10 anys del seu llançament. Per tal de celebrar aquest darrer esdeveniment, el grup va convidar els antics integrants Oscar d'Aniello (Delafé) i Dani Acedo per interpretar amb ells "Un tros de fang", possiblement el hit més conegut de la banda.

Altres cançons rescatades van ser "Cert, clar i breu", "El temple", "Els vespres verds" o "L'olor de la nit", amb què la banda tancava el concert abans dels bisos inevitables. Ara bé, els temes de l'últim disc també van tenir el seu protagonisme: la banda va dedicar "S’haurà de fer de nit" als presos polítics, i el cantant va destacar la història personal que hi ha darrere la tendra "Posa'm més gin, David!".
 
Amb tot, la connexió entre el grup barceloní i el seu públic va ser màgica, es notava com els músics i els assistents gaudien de cada minut del concert amb alegria i l'energia no va disminuir en cap moment. Es va crear un ambient molt 'nadalenc'. D’una banda, el grup es retrobava amb la seva família, i de l'altra, ho feia en una casa que l'ha vist créixer i ha acollit molts dels seus èxits.
Especial: Concerts
Arxivat a: Enderrock, crònica, concerts, nadal, Da Souza, Apolo, Mishima

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.