sorteig

D'Escandinàvia als Països Catalans, connectem les raperes més reivindicatives

Presentem una llista de Spotify que uneix la música de Silvana Imam i Beatrice Eli amb artistes com JazzWoman o Tribade

Sortegem cinc entrades dobles per a l'estrena del documental 'Silvana' el proper 10 de gener als Cinemes Girona

| 04/01/2019 a les 13:58h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, LGTBI+, rap, Silvana, sorteig
Fotograma del documental
Fotograma del documental
A Escandinàvia hi ha una rapera que s'ha convertit en la icona d'una generació de joves inconformistes. Silvana Imam es defineix com a lesbiana, feminista i antiracista i canta contra tot tipus d'opressió per contribuir a la nova generació de dones creadores. Amb aquest argument es vertebra la peça que aquest gener és el Documental del Mes de DocsBarcelona, que s'estrenarà el proper 10 de gener als Cinemes Girona.

Amb la direcció de Mika Gustafson, Olivia Kasterbring i Christina Tsiobanelis, aquest llargmetratge relata i descriu la figura de Silvana a través de la relació que estableix amb la també cantant Beatrice Eli, referent del pop a Suècia, i utilitza el poder de les seves lletres per a la reivindicació. Aquesta és una història d'apoderament per visibilitzar la potència de les dones joves artistes i capdavanteres.

Aprofitant que el focus cinèfil il·lumina el panorama del rap amb Silvana, presentem una tria musical de raperes reivindicatives que, com la referent del documental, canten des de l'empoderament i contra l'opressió, però des d'escenaris més propers. Teixim ponts entre Escandinàvia i els Països Catalans a través de la música urbana feta per dones.

 

Vols anar a l'estrena del documental Silvana als Cinemes Girona?
Si no et vols perdre la presentació de l'audiovisual, al qual també participaran Clara Peya i Julia Bertran amb un col·loqui, estàs de sort. Omple aquest formulari i entraràs al sorteig de cinc entrades dobles per a la cita.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais