festivals

Les ciutats universitàries del país s'uneixen amb la primera edició de l'Interfest

Aquest festival itinerant se celebrarà del 14 al 22 de febrer per diverses sales de Catalunya

Buhos, JoKB i Ovidi4 són alguns dels grups que hi participaran

| 08/01/2019 a les 11:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Interfest, Buhos, Senyor Oca, Betagarri, Ovidi4, Sons of Aguirre & Scila, Caritat Humana, JoKB, Banannabeach, festivals, actualitat
Guillem Solé de Buhos
Guillem Solé de Buhos | Eva Balcells
La majoria dels universitaris catalans estan tancats a les biblioteques preparant els exàmens del primer semestre, però la reclusió tindrà recompensa ben aviat. Sigui quin sigui el resultat de l'estudi, podran gaudir d'aquí a poc més de trenta dies de l'Interfest, un festival impulsat per la revista musical La Tornada que neix de la voluntat d'unir les principals ciutats universitàries de Catalunya a través de la música. 

La primera edició de la cita se celebrarà del 14 al 22 de febrer en diverses sales del territori català, com La Mirona de Salt, la Salamanda de l'Hospitalet de Llobregat, el Cafè del Teatre de Lleida, La Cabra de Vic, la Capsa de Música de Tarragona i la Dresden de Cerdanyola del Vallès. Els protagonistes dels diferents directes de l'Interfest van des del mestissatge de Buhos fins al rap de Senyor Oca o el recital poeticomusical d'Ovidi4. Els igualadins JoKB, Banannabeach i Caritat Humana són altres grups catalans que participaran a l'esdeveniment. 

Una de les incorporacions musicals més destacades és la d'Iñaki Ortiz de Villalba, exlíder del grup basc Betagarri, que presentarà el seu projecte musical Modus Operandi durant els concerts del 14 i 15 de gener a sala La Mirona i a la Salamandra, respectivament. Tancarà el cicle el directe de Sons of Aguirre & Scila a la capital osonenca el proper 22 de febrer.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais