videoclips

Mascarats posa en evidència l'Europa blindada davant la crisi de refugiats

Estrenem el videoclip de "Portes sense panys", un tema que parla sobre la realitat de les persones refugiades

El segon disc de la formació es publicarà el proper 23 de gener

| 17/01/2019 a les 09:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Mascarats, refugiats, EDR Valencià, estrena, videoclips
Mascarats
Mascarats | Arxiu grup
Amb el llançament del seu primer treball discogràfic, Trencarem l'imaginari (autoeditat, 2017), el grup de la Sénia ja va deixar clar que la seva música estava estretament lligada al compromís polític i social. El nou any no ha canviat els plans de Mascarats, que encoratjat per les injustícies que viu el món dia rere dia ha volgut fer néixer un nou àlbum amb més reivindicació i més reflexió. La nova referència, que portarà el nom de Distopia (autoeditat, 2019), arribarà als nostres auriculars el proper 23 de gener, però avui estrenem un tema per fer menys feixuga l'espera. 


La cançó "Portes sense pany" té com a protagonistes les persones refugiades d'arreu del món, però centra el focus en el punt de vista d'un infant que ha hagut de marxar de casa per fugir de la guerra. "Cada vegada que tanca els ulls, imagina els carrers de la seua infància i les carícies de la mare, perquè quan es viu una situació com aquesta el temps esdevé sinònim d’enyorança i espera infinita", expliquen els membres de la formació sobre el nen que guia el tema. 

"Aquesta cançó és una metàfora que intenta definir en poques paraules la trista realitat que avui en dia viuen milions de persones", afegeixen els integrants de Mascarats. És per això que la lletra conté un vers ('laberints amb portes sense pany') que fa referència a les fronteres blindades d'Europa que es contraposen 'al turisme de masses i al lliure mercat'. El videoclip, però, no marxa gaire lluny per mostrar aquest missatge, ja que va ser gravat al Poble Vell de Corbera d'Ebre amb la direcció de Lluís Chesa. 
 

Mascarats. Foto: Arxiu grup


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais